×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Monday, 21 April , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه فراهم است

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی به نقل از ایرنا، پرویز خوشکلام خسروشاهی روز شنبه در حاشیه بازدید از شعب بمه همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند در شرکت‌های بیمه‌ای موجود مشارکت کنند یا شرکت جدیدی را برای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کنند.

وی افزود: مانعی برای سرمایه گذار خارجی در حوزه بیمه وجود ندارد وفضای مناسبی حاکم است و از سرمایه‌گذاران این حوزه استقبال می‌شود.

خوشکلام خسروشاهی تصریح کرد: خسارت افت قیمت خودرو از دی‌ماه ۱۴۰۳ اجرایی شده است و خودروهای خسارت دیده می‌توانند از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای در راستای کاهش قیمت خودرو پس از تصادفات، استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس جدیدترین قوانین، مسئولیت پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو در تصادفات به شرکت‌های بیمه واگذار شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این دستورالعمل با مشارکت بیمه مرکزی، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سایر نهادهای مرتبط تدوین شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۴۷ تاکنون، به جز موارد خاص، بیمه شخص ثالث تنها به خسارت‌های فیزیکی وارد بر اموال شخص ثالث اختصاص داشت و افت قیمت خودرو در تصادفات به‌عنوان زیان مالی در تعهد بیمه‌گران نبود، اما حالا با تصویب دستورالعمل جدید، افت قیمت خودرو به‌عنوان بخشی از خسارت ناشی از تصادف به رسمیت شناخته شده است و مقصر حادثه باید آن را جبران کند.

خوشکلام خسروشاهی بیان کرد: شرکت بیمه در رابطه با مصوبه عدم پرداخت حق بیمه برای افت قیمت خودرو مشکلاتی را دارند که دولت به دنبال پیگیری این مصوب است تا شرکتهای بیمه به ازای گزینه افت قیمت خودرو، حق بیمه دریافت کنند.

وی افزود: دستورالعمل کنونی آزمایشی است و پس از گذشت یک‌سال، با شناسایی اشکالات و اصلاح آن، پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو به طور الزام قانونی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند و از شرکت‌های بیمه سطح کشور خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران عدم تشکیل پرونده خسارات را یکی از عوامل تأخیر در پرداخت خسارت‌ها دانست و افزود: تلاش داریم با فراهم کردن زمینه‌ها، اقدامات لازم برای پرداخت به موقع خسارات به مردم انجام شود و با تشکیل به موقع پرونده، فرآیند پرداخت خسارات کاهش یابد.

وی اظهار کرد: توانگری بیمه‌ها نیز نقش مهمی در پرداخت به موقع خسارات دارد که تلاش داریم ساز و کاری فراهم شود تا روند پرداخت خسارات قابل پیگیری باشد.

خوشکلام خسروشاهی با اشاره به اینکه در برخی از موارد گزارش‌هایی در رابطه با تأخیر در پرداخت خسارات بیمه ارائه می‌شود، افزود: در بازدیدی که امروز از دفاتر بیمه استان همدان صورت گرفت، نحوه پرداخت خسارات بیمه شدگان از نزدیک بررسی شد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (۲۳ فروردین) در سفری یک روزه به همدان علاوه بر بازدید از برخی دفاتر سرپرستی بیمه‌های استان، با افرادی که برای امور بیمه مراجعه کرده بودند گفت و گو و مشکلات آن‌ها را از نزدیک پیگیری کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.