×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Friday, 5 December , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 40 خبر
تقویت اطلاع‌رسانی و ارتباط مؤثرتر با همکاران و مشتریان، دو رویکرد محوری روابط عمومی بانک

 

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، حسن صابری ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، درباره اهمیت جایگاه روابط عمومی در بانکها گفت: در دنیای امروز، روابط عمومی دیگر یک واحد تشریفاتی یا صرفاً اطلاعرسان نیست؛ بلکه رکن اصلی اجرای برنامههای استراتژیک مدیریت سازمان به شمار میرود؛ بهویژه در بنگاههای اقتصادی مانند بانک توسعه صادرات ایران در خصوص ارتباط با مخاطبان داخلی و خارجی، اعتمادسازی و شفافیت در عملکرد آن و تحقق اهداف کلان نقش حیاتی دارد.

 

وی با اشاره به تأکید بر نقش کلیدی روابط عمومی و اقدامات انجام شده در شش ماه اخیر در این حوزه گفت: یکی از بهترین برنامههای صورت گرفته، تقویت و توسعه ارتباطات درون سازمانی بوده که در این مدت به آن توجه ویژه شده است.

 

صابری همچنین به تشریح رویکرد این اداره کل پرداخت و افزود: رویکرد ما در روابط عمومی به دو بخش درونسازمانی و برونسازمانی تقسیم میشود؛ در حوزه درونسازمانی یکی از وظایف مهم روابطعمومی، ایجاد شور و نشاط، افزایش تعامل و تقویت حس تعلق سازمانی میان کارکنان بانک است و معتقدیم که با ایجاد حس خوب در خانوادههای همکاران، میتوان ارتباط مؤثری میان بانک و خانوادههای کارکنان برقرار کرد.

 

وی به انتشار ویژهنامههای “قلک” در مناسبتهایی مانند یلدا و نوروز و ارسال هدایای فرهنگی برای فرزندان همکاران به عنوان نمونهای از اقدامات روابط عمومی در جهت ارتباط هر چه بیشتر با خانواده کارکنان اشاره کرد و گفت: در همین راستا برنامههایی مشابه برای مناسبتهای پیشرو نیز در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، همچنین درباره دیگر اقدامات ماههای گذشته روابط عمومی بانک اظهار داشت: در این مدت فعالیتهایی نظیر تولید انواع محتوای خبری و اطلاعرسانی در خصوص اقدامات و خدمات بانک، ایجاد ارتباط مطلوب و قوی با رسانههای مختلف کشور، طراحی و اجرای پیوست رسانهای برای مناسبتها و رویدادها و تشکیل شورای روابط عمومیهای شرکتهای تابعه بانک با هدف همگرایی، وحدت رویه و استفاده از پتانسیلهای مشترک انجام شده است.

 

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت به برگزاری مسابقات فرهنگی برای همکاران در فضای مجازی بانک، انتشار اسلایدهای فرهنگی و اطلاعرسانی از طریق نمایشگرهای داخلی بانک، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب در مناسبتهای ملی و مذهبی، همکاری در برگزاری همایشهای داخلی بانک، برگزاری مراسم ویژه بانوان همکار به مناسبت روز زن، پوشش خبری و تصویربرداری از کارگاهها و جلسات مهم، رصد و پایش مستمر رسانهها در حوزههای صادراتی و بانکی، مدیریت سامانه ارتباط با مدیرعامل و حضور فعال در نمایشگاههای تخصصی صورت گرفته و رصد لحظهای رسانهها برای واکنشهای بهموقع به اخبار مرتبط اشاره کرد.

 

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک درباره برنامههای آینده روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: تولید محتوای هدفمند و حداکثری از دستاوردهای بانک، حضور فعال همکاران روابط عمومی در واحدهای مختلف برای انجام مصاحبه جهت شناساندن بیشتر بخشها و ایفای نقش فعالتر در حوزه مسئولیتهای اجتماعی سازمان از دیگر برنامههای در دست اقدام این اداره است.

 

وی همچنین گفت: ارتقای جایگاه بانک در حوزه تهیه و انتشار اخبار، برگزاری تورهای رسانهای جهت تبیین دستاوردهای بانک، تقویت ارتباط با جامعه رسانهای، بهرهمندی از تکنولوژیهای نوین و هوش مصنوعی، بهینهسازی سایت بانک و اطلاعرسانی حداکثری درباره عملکرد بانک، از دیگر محورهای فعالیت آینده روابط عمومی بانک خواهد بود.

 

صابری در ادامه به برنامه ری‌برندینگ بانک اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت شهرت و معرفی هرچه بیشتر برند بانک و خدمات آن به مشتریان، اقدامات مؤثری در قالب ری‌برندینگ در دست اجراست.

 

وی به ایجاد ارتباط مؤثرتر و نزدیکتر با مشتریان در حوزه اطلاعرسانی اشاره کرد و افزود: تدوین تقویم و استراتژی حضور در رویدادها و نمایشگاههای تخصصی، آموزشهای تخصصی برای همکاران روابط عمومی، تهیه و اجرای نظرسنجیهای علمی از مشتریان و کارکنان و بازطراحی محصولات چاپی بانک نیز از برنامههای در حال پیگیری است

تقویت اطلاع‌رسانی و ارتباط مؤثرتر با همکاران و مشتریان، دو رویکرد محوری روابط عمومی بانک

تقویت اطلاع‌رسانی و ارتباط مؤثرتر با همکاران و مشتریان، دو رویکرد محوری روابط عمومی بانک

 

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران ابراز داشت: رویکرد روابط عمومی در این بانک به صورت همزمان در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی تعاملی و اثربخش با هدف تقویت اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباطی مؤثر با مخاطبان تعریف شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، حسن صابری ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط‌ عمومی، درباره اهمیت جایگاه روابط ‌عمومی در بانک‌ها گفت: در دنیای امروز، روابط‌ عمومی دیگر یک واحد تشریفاتی یا صرفاً اطلاع‌رسان نیست؛ بلکه رکن اصلی اجرای برنامه‌های استراتژیک مدیریت سازمان به شمار می‌رود؛ به‌ویژه در بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک توسعه صادرات ایران در خصوص ارتباط با مخاطبان داخلی و خارجی، اعتمادسازی و شفافیت در عملکرد آن و تحقق اهداف کلان نقش حیاتی دارد.

 

وی با اشاره به تأکید بر نقش کلیدی روابط ‌عمومی و اقدامات انجام شده در شش ماه اخیر در این حوزه گفت: یکی از بهترین برنامه‌های صورت گرفته، تقویت و توسعه ارتباطات درون سازمانی بوده که در این مدت به آن توجه ویژه شده است.

 

صابری همچنین به تشریح رویکرد این اداره کل پرداخت و افزود: رویکرد ما در روابط‌ عمومی به دو بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم می‌شود؛ در حوزه درون‌سازمانی یکی از وظایف مهم روابط‌عمومی، ایجاد شور و نشاط، افزایش تعامل و تقویت حس تعلق سازمانی میان کارکنان بانک است و معتقدیم که با ایجاد حس خوب در خانواده‌های همکاران، می‌توان ارتباط مؤثری میان بانک و خانواده‌های کارکنان برقرار کرد.

 

وی به انتشار ویژه‌نامه‌های “قلک” در مناسبت‌هایی مانند یلدا و نوروز و ارسال هدایای فرهنگی برای فرزندان همکاران به عنوان نمونه‌ای از اقدامات روابط عمومی در جهت ارتباط هر چه بیشتر با خانواده کارکنان اشاره کرد و گفت: در همین راستا برنامه‌هایی مشابه برای مناسبت‌های پیش‌رو نیز در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، همچنین درباره دیگر اقدامات ماه‌های گذشته روابط‌ عمومی بانک اظهار داشت: در این مدت فعالیت‌هایی نظیر تولید انواع محتوای خبری و اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات و خدمات بانک، ایجاد ارتباط مطلوب و قوی با رسانه‌های مختلف کشور، طراحی و اجرای پیوست رسانه‌ای برای مناسبت‌ها و رویداد‌ها و تشکیل شورای روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه بانک با هدف همگرایی، وحدت رویه و استفاده از پتانسیل‌های مشترک انجام شده است.

 

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت به برگزاری مسابقات فرهنگی برای همکاران در فضای مجازی بانک، انتشار اسلاید‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی از طریق نمایشگر‌های داخلی بانک، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب در مناسبت‌های ملی و مذهبی، همکاری در برگزاری همایش‌های داخلی بانک، برگزاری مراسم ویژه بانوان همکار به مناسبت روز زن، پوشش خبری و تصویربرداری از کارگاه‌ها و جلسات مهم، رصد و پایش مستمر رسانه‌ها در حوزه‌های صادراتی و بانکی، مدیریت سامانه ارتباط با مدیرعامل و حضور فعال در نمایشگاه‌های تخصصی صورت گرفته و رصد لحظه‌ای رسانه‌ها برای واکنش‌های به‌موقع به اخبار مرتبط اشاره کرد.

 

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک درباره برنامه‌های آینده روابط‌ عمومی بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: تولید محتوای هدفمند و حداکثری از دستاورد‌های بانک، حضور فعال همکاران روابط‌ عمومی در واحد‌های مختلف برای انجام مصاحبه جهت شناساندن بیشتر بخش‌ها و ایفای نقش فعال‌تر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره است.

 

وی همچنین گفت: ارتقای جایگاه بانک در حوزه تهیه و انتشار اخبار، برگزاری تور‌های رسانه‌ای جهت تبیین دستاورد‌های بانک، تقویت ارتباط با جامعه رسانه‌ای، بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی، بهینه‌سازی سایت بانک و اطلاع‌رسانی حداکثری درباره عملکرد بانک، از دیگر محور‌های فعالیت آینده روابط عمومی بانک خواهد بود.

 

صابری در ادامه به برنامه ری‌برندینگ بانک اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت شهرت و معرفی هرچه بیشتر برند بانک و خدمات آن به مشتریان، اقدامات مؤثری در قالب ری‌برندینگ در دست اجراست.

 

وی به ایجاد ارتباط مؤثرتر و نزدیک‌تر با مشتریان در حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: تدوین تقویم و استراتژی حضور در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی، آموزش‌های تخصصی برای همکاران روابط‌ عمومی، تهیه و اجرای نظرسنجی‌های علمی از مشتریان و کارکنان و بازطراحی محصولات چاپی بانک نیز از برنامه‌های در حال پیگیری است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.