×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Saturday, 6 December , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روابط عمومی‌ها در دهه ۱۴۰۰ باید به «مغز دوم سازمان‌ها» بدل شوند؛ نهادی تحلیل‌گر، هوشمند، فناورمحور و چندلایه که توان راهبری گفتمان سازمان را در سطح افکار عمومی و نخبگانی دارد

 

دکتر سیفی ضمن معرفی ویژگی‌های روابط عمومی دستگاه‌های دولتی تخصصی، پاسخ به سه سوال مهم درباره جایگاه و اهمیت حوزه روابط عمومی در شرایط موجود، تفاوت روابط عمومی در دهه ۱۴۰۰ با دهه‌های گذشته و همچنین وظایف روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با توجه به تکالیف برنامه هفتم پیشرفت و سند تحول سازمان در دوره مدیریت جدید را تشریح کرد.

 

وی در این نشست، با اتکا به سه دهه تجربه میدانی در حوزه ارتباطات صنعتی و رسانه، تأکید کرد: روابط عمومی در دهه ۱۴۰۰ باید خود را از کارکردهای سنتی رها کند و به «مغز دوم سازمان» بدل شود؛ نهادی تحلیل‌گر، هوشمند، فناورمحور و چندلایه که توان راهبری گفتمان سازمان را در سطح افکار عمومی و نخبگانی دارد.

 

وی با ارائه نظریه‌ای با عنوان «روابط عمومی در عصر آگاهی ترکیبی»، روابط عمومی امروز را تلفیقی از سه نوع آگاهی دانست: آگاهی انسانی، آگاهی فناوری‌محور و آگاهی زمینه‌ای. در این نظریه، روابط عمومی موظف است شناخت عمیق‌تری از مخاطب، زمینه فعالیت سازمان و ابزارهای فناورانه مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی و تحلیل احساسات را در عملکرد خود لحاظ کند.

 

به باور سیفی  امروز دیگر «اطلاع‌رسانی» کافی نیست؛ روابط عمومی باید آفریننده معنا، سازنده روایت و حافظ سرمایه اجتماعی باشد و روابط عمومی، امروزه صرفاً صدای سازمان نیست؛ بلکه هوش راهبردی، روایت‌گر اول و قدرت نرم آن است.

 

از دیدگاه این استاد دانشگاه، آن دسته از مدیران سازمانی که به حوزه ارتباطات با رویکرد قدیمی نگاه می‌کنند یا از نیروهای غیرمتخصص بهره می‌گیرند، نه تنها در تحقق اهداف سازمان ناکام خواهند ماند، بلکه در مسیر تحقق سیاست‌های کلان نظام و منویات رهبر معظم انقلاب نیز دچار انحراف می‌شوند.

 

یادآور می‌شود که در این نشست، پیشنهاداتی همچون تدوین سند راهبردی روابط عمومی، استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد مرکز تحلیل داده و افکار عمومی و آموزش مستمر نیروهای ارتباطی در دستور کار قرار گرفت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.