×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Friday, 5 December , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 40 خبر
چهارمین كافه كتاب پژوهشكده بیمه با بررسی و نقد كتاب “فهم بیمه” برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور بیش از ۶۲۰ نفر از علاقه‌مندان همراه بود، بهروز اسدنژاد و آزما سلیمی باوندپوری (مترجمان کتاب) به معرفی محتوای اثر و بیان نکات کلیدی آن پرداختند.

کتاب «فهم بیمه» نوشته Eric Lefebvre (منتشر شده در سال ۲۰۱۹) با زبانی ساده و مثال‌های کاربردی، سازوکار بیمه، چالش‌های قیمت‌گذاری، ذخایر فنی، توانگری مالی و آینده دیجیتال این صنعت را برای مخاطبان توضیح می‌دهد.

در این نشست، بهروز اسدنژاد در معرفی فصل‌های ابتدایی کتاب، مفاهیم پایه‌ای همچون اشتراک‌گذاری ریسک، ذخایر فنی، مدل کسب‌وکار بیمه، توانگری مالی (MCR و SCR) و چالش‌های قیمت‌گذاری بیمه را تشریح کرد. وی توضیح داد که نویسنده با پرهیز از محاسبات پیچیده اکچوئری، سعی کرده مفاهیم بیمه‌ای را برای مخاطبان گسترده‌تر قابل فهم سازد.

آزما سلیمی باوندپوری نیز با مرور فصل‌های هفتم تا یازدهم کتاب، به تحلیل علل فروپاشی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان نظیر AIG و ورشکستگی شرکت‌های بیمه عمر ژاپن پرداخت و اهمیت مدیریت ریسک، سرمایه‌گذاری محتاطانه و توانگری مالی شرکت‌های بیمه را مورد تأکید قرار داد. وی همچنین به چالش‌های دیجیتالی صنعت بیمه و تجربه شرکت‌هایی مانند AXA و Swiss Re اشاره کرد.

جلسات کافه کتاب پژوهشکده بیمه با هدف ترویج دانش بیمه‌ای و ایجاد گفت‌وگو میان نویسندگان، مترجمان و متخصصان برگزار می‏شود و فرصتی ارزشمند برای تعامل علمی میان فعالان صنعت بیمه و دانشجویان این حوزه فراهم می‏آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.