- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 01 نوامبر 2025
- کد خبر 129903
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، جلسه بررسی و ارائه مطالعات ایجاد شبکه یکپارچه مسیرهای پیادهروی و دوچرخهسواری «مسیر سرزندگی» در سطح مناطق شهر تهران با حضور مسلم دارابی معاون زیرساخت، تاب آوری و نگهداشت و نماینده ویژه اداره کل تحولات کالبدی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، میرزابیگی معاون هماهنگی و سیاستگذاری اداره کل هماهنگی تحولات کالبدی، رامشینی معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رمضانی معاون فنی و اجرایی سازمان مشاور، حاجی حسینی معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ و جمعی از معاونان و مدیران حملونقل و ترافیک و فنی و عمران ۱۴ منطقه مرتبط با پروژه توسعه مسیر سرزندگی در محل شهرداری منطقه ۳ برگزار شد.
در این جلسه، ضمن ارائه گزارش مطالعات انجامشده، اهداف کلان طرح شامل توسعه زیرساختهای حملونقل پاک، افزایش ایمنی و پیوستگی مسیرهای پیادهروی و دوچرخهسواری، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهری مورد بررسی و تبادلنظر قرار گرفت.
مسلم دارابی معاون زیرساخت، تاب آوری و نگهداشت و نماینده ویژه اداره کل تحولات کالبدی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت توسعه حملونقل پایدار ابراز داشت: شبکه یکپارچه مسیرهای پیاده و دوچرخه، گامی مهم در راستای ارتقای زیستپذیری تهران و افزایش سهم حملونقل پاک است که تحقق این هدف، همکاری و هماهنگی مستمر میان مناطق و سازمانهای تخصصی شهرداری را می طلبد.
همچنین میرزابیگی معاون هماهنگی و سیاست گذاری اداره کل حمل و نقل عمومی و هماهنگی امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سیاستهای انسان محور در توسعه شهری، اظهار داشت: رویکرد ما در طراحی شهری، انسانمحور بوده و از سال گذشته پروژههای خاصی در زمینه ایجاد پیادهروهای ایمن و استاندارد آغاز شده است که در سال جاری به صورت گستردهتر ادامه خواهد یافت.
میرزابیگی بیان داشت: توسعه سیاستهای انسانمحور در کنار گسترش حملونقل پاک، فعال و شاد از اولویتهای اصلی مدیریت شهری است. بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، مطالعات و طراحی نهایی این پروژه تا پایان اسفندماه سال جاری به سرانجام خواهد رسید.
علی رامشینی معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به اجرای پروژه “توسعه مسیر زندگی” اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهری، افزایش ایمنی عابران پیاده و گسترش حملونقل پاک در ۱۴ منطقه پایتخت در حال اجرا است.
به گفته رامشینی، در قالب این پروژه مسیرهای ایمن پیادهروی و دوچرخهسواری ایجاد و فضاهای سبز محلی گسترش مییابد تا شهروندان بتوانند در محیطی امن و دلپذیر، ضمن گذران اوقات فراغت، بخشی از سفرهای روزمره خود را بدون استفاده از خودرو انجام دهند.
معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی در کنار اقدامات عمرانی بیان داشت: پروژه توسعه مسیر زندگی همزمان با برنامههای آموزشی و ترویجی در حوزه حملونقل پاک اجرا میشود تا فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه غیرموتوری و رعایت حقوق عابران پیاده در میان شهروندان نهادینه شود.
رامشینی ابراز امیدواری کرد؛ با تداوم همکاری نهادهای محلی و مشارکت فعال شهروندان، این طرح بتواند گامی مؤثر در جهت تحقق شهری انسانمحور و کاهش آلودگی هوای تهران باشد.
قبل از برگزاری این جلسه اعضا از اقدامات صورت گرفته مسیر زندگی من جمله خیابان های ملاصدرا و میرداماد در منطقه ۳ بازدید نمودند.










