×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت‌های ایرانی، قدرت و سرعت ما را برای پایان ساخت آپادانا خلیج فارس تا پایان ۱۴۰۰ بالا بردند

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   عماد مرعشی در خصوص تاثیر تفاهم نامه‌های همکاری این پتروشیمی با سازندگان ایرانی و اعتماد به ساخت داخلی تاکید کرد: تحریم بهترین موقعیت برای بالفعل نمودن فرصت‌های بالقوه است و می‌توان با تکیه به نبوغ داخلی و اعتماد سازی به صنعت و ساخت داخل، میزان وابستگی به واردات را کاهش داد.

وی در دسترس بودن سازندگان در داخل کشور را باعث پیشبرد پروژه های صنعتی و ملی دانست و اظهار داشت: امروز می‌توان با تکیه بر توان داخلی، بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز را در داخل کشور تهیه و از خروج ارز کشور به خارج و واسطه‌گری جلوگیری کرد.

مرعشی افزود: تفاهم‌نامه‌های انجام گرفته با شرکت‌های ایرانی قدرت و سرعت ما را برای رسیدن و تکمیل طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ بالا خواهد برد.

وی یادآور شد: ‏محصول شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس متانول با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال است و در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، با ‏چهار شرکت ایرانی در راستای اعتماد و اعتقاد به ساخت داخل در صنعت پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

گفتنی است در این رویداد، پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با شرکت کولر هوایی آبان تفاهم نامه طراحی و ساخت کندانسور هوایی (Air-cooled Condenser) توربین‌کمپرسور سنتز پروژه متانول، با شرکت صنعتی و تولیدی هزاوه اراک تفاهم نامه طراحی و ساخت ساپورت های ‏فنری (اسپرینگ و اسپرینگ هنگر) پکیج استیم ریفورمر، با شرکت نفت و گاز سرو تفاهم نامه ساخت و تأمین تمامی کاتالیست های واحد متانول و با شرکت یورواسلات پارس تفاهم نامه طراحی و ساخت اینترنال راکتور سنتز را تبادل کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.