×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نوروز ۱۴۰۰ با برنامه‌هاي فرهنگي در ایستگاه های متروي تهران

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   فرنوش نوبخت افزود: مسافران مترو در لحظه تحويل سال نو مي‌توانند بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالی) و سخنراني رياست محترم جمهوري به مناسبت آغاز سال جديد را از طريق نمايشگرهاي سكوي ايستگاه‌هاي مترو مشاهده نمايند.

وي تصريح كرد: در روزهاي پاياني سال با اجراي پانتوميم توسط گروه‌هاي هنري و نمايشي با عنوان “فصل دل‌تكاني” از ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه در ايوان انتظار ايستگاه ميدان حضرت ولي عصر(عج) ميزبان شهروندان و مسافران هستيم. گفتني است اين برنامه با مشاركت و همكاري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، برگزار مي‌شود.

همچنين گروه‌هاي هنري از استان‌هاي لرستان، خراسان و آذربايجان با اجراي نوروزخواني در سه ايستگاه تجريش، امام خميني (ره) و ميدان حضرت ولي‌عصر (عج) از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه به استقبال نوروز ۱۴۰۰ مي‌روند. در ايام نوروز نيز در راستاي ايجاد نشاط اجتماعي مبتني بر فرهنگ اصيل ايراني – اسلامي و ايجاد همدلي و نوع دوستي بين افراد آسيب ديده اجتماعي با رويكرد آئين مهرورزي نمايشگاه نقاشي كودكان كار با همكاري و مشاركت سازمان خدمات اجتاعي شهرداري تهران از ۲۵ اسفندماه تا ۵ فروردين ماه ۱۴۰۰ برگزار مي شود.

مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه به توليدات سمعي و بصري اشاره كرد و افزود: ويژه برنامه استقبال از بهار از طريق راديو مترو  و كليپ‌هاي نوروزي از طريق نمايشگر ايستگاه‌هاي مترو به سمع و نظر مسافران مي‌رسد.

نوبخت گفت: به مناسبت آغاز سال نو و عيد باستاني نوروز و با هدف ايجاد فضاي بصري متناسب با اين روزها در ايستگاه‌هاي متروي سازه‌هاي حجمي با استفاده از نمادهاي نوروزي و سفره هفت سين در ايستگاه‌هاي متروی تهران نصب مي‌گردد و با استفاده از طرح‌هاي هنري و گرافيكي با محتواي اشعار نوروزي از شعراي بنام كشور كتيبه‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي مترو نصب مي‌شود.

همچنين با برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس “ايران زيبا”، “ايران ما” و “ايران شناسي” در گذرگاه‌هاي فرهنگي مترو مسافران شهر زيرزميني را به تماشاي تصاوير ديدني از كشورمان دعوت مي‌كنيم.

وي در پايان با اشاره به تقارن ماه شعبان و عيد نوروز گفت: امسال شاهد تقارن مبارك اعياد ماه شعبان و عيد نوروز می باشیم. به ميمنت سالروز ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدی (عج) و با همكاري توليت مسجد مقدس جمكران ويژه برنامه سالروز ولادت حضرت مهدي (عج) در ايوان انتظار ميدان حضرت ولي‌عصر (عج) در روزهاي ۸ و ۹ فروردين ماه ۱۴۰۰ برگزار مي‌شود. در اين برنامه مسافران شاهد اجراي برنامه‌هاي متنوع و شاد فرهنگي و هنري با حضور خادمان مسجد مقدس جمكران خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.