- نویسنده : رویداد آنلاین
- 26 جولای 2021
- کد خبر 20673
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” علي امام مديرعامل شركت مترو در اين رابطه گفت: در قانون بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداري تهران، انتشار ۳ هزار ميليارد اوراق مشاركت براي توسعه حمل و نقل عمومي پايتخت منظور شده است كه از اين ميزان اوراق، ۲۳۰۰ ميليارد تومان به توسعه خطوط مترو و ۷۰۰ ميليارد تومان به نوسازي ناوگان اتوبوسراني اختصاص يافته بود. اما درخواست شهرداري تهران، افزايش ۵۰۰ ميليارد توماني اوراق مشاركت براي تعميرات اساسي قطارهاي مترو بود كه يك فوريت اين ماده واحده، دو هفته پيش به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران رسيد. در جلسه اخير و پس از بررسي درخواست مطرح شده در كميسيونهاي حمل و نقل و ترافيك و برنامه و بودجه شورا، موضوع مجدداً در صحن شوراي شهر مطرح گرديد و نهايتاً با اين امر موافقت شد. بدين ترتيب سهم شبكه مترو پايتخت از اوراق مشاركت سال ۱۴۰۰ به ۲۸۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت. البته عملياتي شدن اين موضوع، منوط به تاييد نهايي فرمانداري تهران و همچنين موافقت وزارت كشور با افزايش سقف اوراق مشاركت سال جاري خواهد بود.
مديرعامل شركت مترو در ادامه به لايحه اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرك اقتصادي اشاره كرد و افزود: خرداد ماه سال گذشته در بند يك لايحه بسته محرك اقتصادي در شرايط كرونا، موضوع اختصاص ۴ هزار ميليارد تومان از محل منابع پروژههاي مشاركتي براي تاديه ديون و همچنين شروع عمليات اجرايي خط ۱۰ مترو پيشبيني شد اما به موجب رايزنيهاي صورت گرفته و با تصويب يك فوريت لايحه اصلاح اين مصوبه، اميدواريم در مدت زمان باقيمانده از دوره كنوني شوراي اسلامي شهر تهران، اصلاحيه مذكور در نهايت به تصويب نهايي اعضا برسد تا بتوان از محل اين ۴ هزار ميليارد تومان، براي توسعه ساير خطوط مترو و از جمله توسعه شمالي خط ۳ نيز استفاده بهينه كنيم. البته در اين اصلاحيه، مجوز بهرهمندي از مبلغ هزار ميليارد تومان از محل منابع بودجههاي مشاركتي براي نوسازي ناوگان اتوبوسراني هم ديده شده است.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=20673