- نویسنده : رویداد آنلاین
- 09 سپتامبر 2021
- کد خبر 22073
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” حسن صفات با تاکید بر تسریع در رسیدگی به مطالبات شهروندان و جلب رضایت آنها گفت: سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸، این فرصت را فراهم کرده است تا مدیران شهری ازدرخواست های شهروندان مطلع شوند و نسبت به رسیدگی آنها اقدام کنند.
وی افزود:در پنج ماهه نخست سال جاری حدود ۶۰۰ پیام شهروندی در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری منطقه۲ ثبت و رسیدگی شد که حدود ۶۰% از پیامهای دریافتی به حوزه شهرسازی، ۲۰% به حوزه حمل و نقل و ترافیک و ۱۵% به حوزه خدمات شهری اختصاص دارد.
شهردار منطقه ۲ افزود:سامانه نظارت همگانی شهرداری منطقه۲ با در نظر گرفتن اهدافی چون توسعه و تعمیق فرهنگ نظارت همگانی در جامعه، ارتقای سطح اعتماد، مشارکت معنادار و رضایت عمومی، توانمندسازی شهرداری برای بهبود مستمر و بسترسازی اطلاعاتی برای ارتقای انطباق و سازگاری محیط با سازمان شهرداری در تلاش است تا بالاترین میزان رضایت شهروندان را نسبت به عملکرد مدیران شهرداری به دست آورد.
صفات گفت:برهمین اساس اداره نظارتی ۱۸۸۸ این منطقه؛ از نظر کیفیت، صحت و دقت در پاسخگویی در پنج ماهه اول سال جاری با کسب امتیاز ۱۰۰ و از نظر کمیت پاسخگویی با کسب امتیاز ۹۹ و از نظر تبلیغات و فعالیتهای اجتماعی با کسب امتیاز ۱۰۰ در مجموع در بالاترین ردیف ارزیابی ها در سطح مناطق ۲۲ گانه قرار گرفت.
وی افزود: این سامانه افتخار دارد سالیانه به طور میانگین به دو هزار پیام در قالب شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان رسیدگی نماید. یکی از اقدامات مهم سامانه ۱۸۸۸ در سال ۱۴۰۰ اصلاح فرآیند اجرای احکام رای ماده صد در سطح نواحی و همچین اصلاح فرآیند تسریع در ارسال پرونده های مشمول کمیسیون ماده صد به مراجع ذیربط است که این موضوعات موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اثرگذاری و تعیین تکلیف پیام ها در سامانه شده است.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=22073