×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخ سرپرست معاونت سرمایه های انسانی به سوالات كاركنان شرکت بهره برداری متروي تهران وحومه

به گزارش  “سیمای اقتصادی”  در ادامه پیگیری سوالات پرسنل شرکت و دریافت پاسخ، نماينده ويژه رسانه اي مدير عامل در امور مربوط به كاركنان عملياتي و ستادي، پاسخ ۹ سوال را از  دكتر عليزاده طباطبايي سرپرست معاونت سرمایه های انسانی پيگيري و پاسخ ها در ادامه ارائه مي شود.

۱-  چرا شركت متروي تهران همچون برخی سازمان ها،ادارات ، شركت تعاونی بمنظور ارائه كالای اقساطی، بدون واسطه و مستقیم به كاركنان ندارد ؟ (به عنوان مثال فروشگاه اتكای ارتش) ؟
پاسخ : صرفا بخشي از موضوع تعاوني با مديريت رفاه است و بخش اصلي به مديريت محترم تجاري بر مي گردد كه اين موضوع به دليل كمبود منابع مالي شركت متاسفانه عليرغم ارسال پيشنهادات متنوع تاكنون اجرايي نگرديده است. علي ايحال مجموعه رفاه مذاكراتي در اين خصوص با مجموعه هاي مختلف داشته و موضوع در دست بررسي و اقدام مي باشد.

۲- چرا كارانه پرسنل تا تاريخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱واريز نشده است هر۶ ماه يك كارانه قرار بود بدهند؟
پاسخ : پرداخت پاداش یا کارانه بر اساس مصوبه و ابلاغ مراجع ذیصلاح چون هیات مدیره اقدام می گردد و الزامی برای پرداخت شش ماه آن وجود ندارد. شایان ذکر است ابلاغیه اخیر شهرداری به شرکت هایی هست که پاداش عیدی سالیانه خود را دو مرحله واریز می نمایند.یعنی یک ماه در شش ماه اول و یک ماه در شش ماه دوم و این موضوع در خصوص شرکت بهره برداری که پاداش عیدی را در پایان سال واریز می نماید، صدق نمی نماید.

۳- چرا حق جذب تا الان مشخص و اطلاع رسانی نشده است؟
پاسخ : شرکت درخصوص بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل با سازمان مدیریت صنعتی قرارداد منعقد نموده است و موضوعات مختلف کارکنان از جمله حق جذب در اولویت بوده و نحوه  تعلق و مبلغ آن پس از بررسی نهایی از سوی مشاور به همکاران اطلاع رسانی خواهد شد.

۴- چرا شهرداري نامه هاي كه بابت حذف كارت يا  مسائل مالي يا سازماندهی از سمت شهرداري صادر مي شود را پيوست نامه در قسمت  اطلاعيه هاي بارگذاري نميشود ؟(تا تمامي همكاران در جهت كار قرار بگيرند) ؟
پاسخ : تمامي بخشنامه ها و اطلاعيه ها همسو و مطابق با بخشنامه هاي شهرداري بدون دخل و تصرف در آن با اعلام شماره نامه به پرسنل ابلاغ مي گردد. بنابر اين نيازي به پيوست آنها نمي باشد.

 

۵-  چرا برای جذب راهبری از پرسنل زحمت كش پیمان كار شركت استفاده نمی شود؟
پاسخ : با عنايت به عدم وجود مجوز استخدام، در حال حاضر تامين راهبر صرفا از پرسنل داخل شركت كه داراي رابطه استخدامی مستقيم با شركت بهره برداري مترو مي باشند، انجام مي پذيرد. شايان ذكر است  حوزه منابع انساني پيگير اخذ مجوز استخدام از شهرداری مي باشد كه در صورت تحقق مطابق شرايط اعلامی در آيين نامه شورای عالی ترافيك به لحاظ شرايط سنی، تحصيلی، طب كار و … اقدام خواهد شد.

۶-  معاون سرمایه های انسانی مگر شما در جواب سوال شماره ۴ تاريخ ۲۷ شهريور گفتند  در حوزه های عملیاتی به دلیل كمبود نیرو و به منظور پوشش شیفت ها، پرداخت اضافه كاري مازاد بر ۱۲۰ ساعت با تایید مديريت مربوطه امكان پذير مي باشد. چرا در خط ۵ به شماره نامه۹۲۶۰۸۲۴ از اول مهرماه اضافه كاري پرسنل مي خواهند كم كنند شما حامي پرسنل نيستيد خداروشكر پرسنل زحمتكش مترو هيچ امكان رفاهي ندارندپس عدالت حضرت علي (ع) اين بود حق كارگر خورده شود؟چرا مديران ارشد كاري براي پرسنل انجام نمي دهند؟
پاسخ : معاونت سرمایه های انسانی به منظور ساماندهی و امکان برنامه ریزی مدیران و همچنین برآورد بودجه لازم برای اضافه کار، نسبت به اعلام سرانه اضافه کار کل شش ماه دوم سال به مدیران ارشد، معاونین و مدیران مستقل نموده است و در آن تاکید کرده است که ضوابط و روال جاری برقرار هست. لذا مدیریت امور اداری کارکنان همچنان نسبت به مساعدت تمامی همکاران بخصوص پرسنل نوبتکار اقدام خواهد نمود. قابل ذکر است ظاهرا تنها خطی که این موضوع بطور ناقص به کارکنان انتقال یافته و‌موجب دل نگرانی و اضطراب در بین عزیزان همکار در  خط ۵ گرديده است.

۷- چرابابت حق اياب و ذهاب بر اساس بند ۸-۷-۵ دستورالعمل اياب و ذهاب مندرج در سامانه اسناد شركت كه قابل رويت تمامي همكاران محترم مي باشد، افزايش مبلغ اياب و ذهاب با ابلاغيه جديد اداره كل امور مجامع شوراي سازمان هاي شهرداري تهران قابل اقدام خواهد بود. لذا با ابلاغ مبالغ جديد از سوي واحد مذكور، اين افزايش در سطح اين شركت نيز اجرايي خواهد گرديد؟خواشمند است نسبت به اين اطلاعيه اقدام شود؟ چرا بين مديران شركت كه ماشين در اختيار دارند و بين پرسنل بايداين همه اختلاف وجود داشته باشد؟
پاسخ : تاکنون ابلاغیه جدید اداره کل امور مجامع و شورا به شرکت ابلاغ نگردیده است. قابل ذکر است با دریافت ابلاغیه، افزایش لاژم انجام گرفته و از تاریخ مکاتبه نسبت به برقراری مبلغ جدید با پرداخت معوقات اقدام خواهد گردید.ضمنا طبق دستورالعمل مذکور ، مدیرانی از خودرو شرکت به عنوان وسیله ایاب و ذهاب به منزل استفاده می نمایند، مبلغ ایاب و ذهاب مصوب را دریافت نمی نمایند.

۸- چرا پرسنل تكنسين ها و كارشناس هادر فيش حقوقي خود فوق العاده ماندگاري ندارد چه فرقي بين پرسنل مي باشد ؟
پاسخ : ايتم مربوط به فوق العاده ماندگاري طبق ضوابط و مقررات صرفا به همكاران داراي حق سرپرستي و پس از ماندگاري بيش از يكسال در آن پست و مسئوليت، داده مي شود.

۹-  درجواب سوال شماره ۷ بخش دوم بازمطرح شد.معاون سرمایه های انسانی چراشهرداري ۲۴۶هزارتومان پرداخت مي كنند شركت موظفت است به پرسنل پرداخت نماييد،وقتي به پرسنل ۳ماه يك بار۲۰عددماسك تنفسي و۵۰۰سي سي مايع ضدعفوني كننده سطوح و ۵۰۰سي سي مايع ضدعفوني كننده دست ميگيرند؟چرا شركت نبايد پيگير مطالبات پرسنل باشد؟
پاسخ : با توجه  به سياست هاي كلان شركت در بعضي از ماه ها هزينه تهيه ماسك و مواد ضدعفوني به صورت نقدي پرداخت و در بعضي از ماه ها اقلام تهيه شده در بين كاركنان توزيع مي شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.