×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 23 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح سیاست های حوزه فناوری بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۱

به گزارش  “سیمای اقتصادی”  علیرضا ماهیار در نشست وبیناری امروز خود که با حضور روسای ادارات امور شعب، شعب مستقل، ادارات فناوری اطلاعات بانک و شرکت های تابعه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات بانک به عنوان یک حوزه پیشران باید منشاء برکات بسیاری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: بانک ملی ایران با ۵۱ میلیون مشتری حقیقی و حقوقی و دارا بودن بیش از ۷۰ میلیون کارت، ظرفیت های عظیمی دارد که در سال جاری باید بیش از پیش مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی افزود: نقشه راه شرکت های تابعه بانک باید امسال که به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین هم نامگذاری شده است، به صورت دانش بنیانی و بومی سازی شده و همچنین با محوریت مزیت های رقابتی تدوین شوند.

ماهیار از راه اندازی سامانه مرکز تماس کشوری در بانک خبر داد و تاکید کرد: از دیگر اتفاقات مهم سال پیش رو، راه اندازی دیجیتال بانک ملی ایران با هدف کاهش تعدد اپلیکیشن و سامانه هاست.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره بر ورود پرقدرت این بانک در بستر نئوبانک گفت: ما شبکه سرمایه گذاری، اعتبارات و بیمه را در کنار هم خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری پیام رسان بانکی «بله» به صورت جدی به یک شبکه ملی و فراگیر تبدیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: بله تنها اپلیکیشن بانکی کشور است که علاوه بر پیام رسانی، پتاسیل های بسیاری خوبی از جمله مدیریت مالی شخصی را نیز داراست و می تواند شبکه بانکی را متحول کند.

مجید جعفریان رییس اداره کل مدیریت عملیات بانکی هم در این جلسه با اشاره بر افتتاح کارت ارزی-ریالی کارا در دی ماه سال گذشته گفت: این کارت با موجودی ارزی، قابلیت استفاده در شبکه شتاب به صورت ریالی را نیز داراست که توسعه آن در سال جاری را در دستور کار داریم.

وی توسعه خودپردازهای ارزی و اتصال به سامانه هریم بانک مرکزی برای دریافت رمز پویای پیامکی برای حساب های ارزی را از مهم ترین برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۰۰ دستگاه خودپرداز و ۵۲۳ دستگاه کیوسک جدید نصب شد و جانمایی و جا به جایی دستگاه های ناکارا در دستور کار قرار دارد.

همچنین مهدی علی آقایی رییس اداره کل توسعه سیستم ها نیز با بیان اینکه اکنون پیاده سازی پایا و ساتنا گروهی در سامانه بام آماده بهره برداری است، گفت: تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ هزار فقره وام به صورت غیرحضوری و بدون حضور مشتری در شعبه پرداخت شده که از این میزان ۱۶۰ هزار فقره تسهیلات با توثیق سهام عدالت عملیاتی شده است. وی اظهار کرد: پرداخت قبض از حساب نیز برای مشتریان حقوقی در سامانه بام فعال شده است.

حسن حسین پور رییس اداره کل اطلاعات بانکی هم با بیان اینکه اکنون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کاربر فعال در سامانه جامع اطلاعات بانکی داریم، گفت: تلاش داریم تا اطلاعات همه کسب و کارهایی که داده های عملیاتی تولید می کنند، در اختیار همکاران در سراسر کشور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین ۱۴هزار کاربر فعال در سامانه پیگیری وصول مطالبات فعال هستند، بیان کرد: سامانه برخط اطلاعات اشخاص نیز راه اندازی و در اختیار شعب قرار گرفته است.

فرهاد فائز مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد  نیز با بیان اینکه سعی ما بر این است در راستای طرح تحول دیجیتال بانک قدم برداریم و افزایش و توسعه خدمات غیرحضوری را در سال جاری دنبال می کنیم، گفت: هر ساله با افزایش تراکنش ها مواجه هستیم که ظرفیت سازی سامانه های بانک برای پاسخگویی لازم همواره در دستور کار است. همچنین ورود به پردازش ابری، برچیدن سامانه های غیرمتمرکز بانک و نگهداری زیرساخت های حیاتی و حفظ پایداری سامانه ها از دیگر برنامه های پیش رو است.

محمد حسین کاشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد هم با بیان اینکه امسال به دنبال توسعه ناوگان و بهسازی ناوگان فرسوده برای ارایه سرویس های بهتر در استان ها هستیم، گفت: امسال یک میلیون دستگاه پایانه فروش و درگاه پرداخت اینترنتی جدید به شبکه بانک اضافه خواهد شد. همچنین فعالسازی بیشتر لایه های بازاریابی از طریق شعب در سراسر کشور را دنبال می کنیم.

ابوالقاسم صادقی مدیرعامل شرکت پارس تکنولوژی سداد نیز ایجاد مرکز متمرکز برای ارایه خدمات و یکپارچه سازی همه فرآیندهای پشتیبانی بانک را از جمله برنامه های این شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات پشتیبانی و تبدیل آن به یک زیربنا برای شعب دیجیتال با رویکرد دانش بنیانی را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

امیر طیبی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا هم با ارایه گزارش عملکردی از شرکت خود گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار کارت به صورت کاملا مجازی و بدون حضور در شعب صادر شده است که گامی مهم در راستای توسعه خدمات غیرحضوری به ویژه در شرایط فعلی کشور و بیماری کروناست.

در پایان نیز روسای شعب و ادارات امور شعب به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.