مدیرعامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی همچنین افزود: تعداد پروندههایی که در سال ۱۴۰۰، پراید بهعنوان وسیله نقلیه مسبب حادثه در آن نقش داشته است، نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۲۱۰ پرونده در صندوق تأمین خسارتهای بدنی برای خودروی پژو۴۰۵ و یکهزار و ۸۰۶ پرونده برای سمند در پنج سال اخیر، تصریح کرد: خودروی پارس با یکهزار و ۷۲۵ پرونده، پژو۲۰۶ با یکهزار و ۵۱۹ پرونده و پیکان با یکهزار و شش پرونده در ردههای بعدی قرار دارند.
قمصریان افزود: پیکان در حالی در رده ششم پروندههای تشکیلشده در صندوق تأمین خسارتهای بدنی قرار گرفته است که خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند از لحاظ شاخصهای اعلامی ایمنی، استاندارد بسیار بالاتری از پیکان دارند.
مدیرعامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی همچنین اجرای راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش بیمهگریزی میان وسایل نقلیه موتوری را نیازمند همکاری مجدّانه همه سازمانها و نهادهای ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی عنوان کرد و ضمن اشاره به تکلیف ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث افزود: عدم صدور و تمدید کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمهنامه شخص ثالث، یکی از راههای قانونی تشویق به تهیه بیمهنامه شخص ثالث و جلوگیری از گسترش بیمهگریزی محسوب میشود.