×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   امسال نیز پانزدهمین دوره این مسابقات به میزبانی شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در تاریخ های ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در محل خزر آباد برگزار و ارزیابی آتش نشانان طی  دو روز انجام خواهد شد.

 

مهندس پرهام خواجه پور مدیر HSEE ایمپاسکو اعلام نمود:  روز اول میزان دانش آتش نشانان  طی یک آزمون کتبی سنجیده و پس از آن مسابقه طناب کشی برگزار و توانایی کار تیمی، هماهنگی و توانایی فیزیکی ارزیابی خواهد شد.

 

در روز دوم مسابقه  که شامل سه بخش است در بخش اول آمادگی جسمانی و چابکی را با آیتم هایی شامل پوشیدن لباس آتش نشانی، بالا رفتن از دیواره ۴ متری، پوشیدن کوله تنفسی، و عبور از لوله و عبور از گودال آب مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

 

در بخش دوم عملیات ترکیبی امداد و آتش نشانی ۴۰*۴ را خواهیم داشت که شامل عبور از موانع مارپیچ، عبور از نردبان افقی، حمل دوشی مصدوم و خاموش کردن تشتک حریق است.

 

در بخش سوم و پایانی مسابقه بخش عملیات مهارتی را خواهیم داشت که آبگیری از منبع روباز و آبرسانی به سیبل خواهد بود.

 

خواجه پور اظهار داشت: با برگزاری این مسابقات اهداف زیادی دنبال می شود که برخی از این اهداف شامل، انتقال تجربیات، آمادگی جسمانی و چابکی، انجام کار تیمی و هماهنگی، بروز رسانی دانش و اطلاعات تخصصی مطابق آخرین متد روز دنیا، به روز رسانی و تجهیز نمودن بخش آتش نشانی واحد ها به تجهیزات جدید و مورد نیاز و ایجاد همدلی و انگیزه در بین آتش نشانان است.

 

مسابقه امسال با دعوت از نمایندگان ۳۴ واحد از شرکت، مجتمع و طرح های تابعه، ۱۱ استان و ۲۶ شهرستان کشور برگزار می شود که در قالب تیم های ۵ نفره شامل ۴ آتش نشان و یک سرپرست در مسابقه حضور خواهند یافت.

 

در پایان مسابقه نیز از تیم های برتر به نحو شایسته تقدیر به عمل آمده و تیم های با مجموع نمرات ارزیابی پایین تر، نسبت به بررسی نقاط ضعف و شناسایی آنها اقدام و با پیگیری حل مسائل مربوطه تا حصول بهبودی پیگیری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.