×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
توسعه پایانه مهرشهر قدمی در جهت کاهش فاصله حرکت قطارها

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه پایانه ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه‌های ریلی شناخته می‌شوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخص‌های بهره‌برداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و به‌موقع تعمیرات در این فضا انجام می شود افزود:  حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال دستگاه تر‌اش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبرداد.

 

نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان ‌البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می‌گذرد افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود .

 

نامی تصریح کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادیی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

سرپرست شرکت بهره برداری مترو در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمودهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.