- نویسنده : رویداد آنلاین
- 07 دسامبر 2022
- کد خبر 39054
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” عباس شفیعی در این همایش که معاونان و اعضای هیات عامل، روسای ادارات کل و امور شعب و دیگر مدیران ارشد بانک حضور داشتند، با بیان این که رفتار مواجه با مشکلات در دنیای کنونی بانکداری نوین دچار تغییر و تحول شده و بسیار مهم است، گفت: یکپارچگی و انسجام سازمانی و چگونگی طرح مشکلات و پاسخگویی به مشکلات مطرح شده می تواند منجر به راه حل های اساسی برای مواجه با مشکلات در فضای بانکداری دیجیتال باشد.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش درباره هوش استراتژیک و مشارکت همگانی مطالبی را عنوان کرد و به موضوع تاب آوری و دانش افزایی و ارتقای سطح یادگیری در بانک پرداخت و عملکرد بانک را در خروج از زیان دهی مثبت خواند.
وی در ادامه به وجود برنامه استراتژیک در بانک اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر صنعت بانکداری همسو با تغییر و تحول در دنیای فناوری با مشکلات و پیچیدگی هایی مواجه شد که بانک ملی ایران هم از این موضوع مستثنی نبود و ضرورت یافت تا برای مقابله با تحولات و دستیابی به موفقیت های جدید در بانک، هیات مدیره با همفکری و جلسات متعدد با مدیران ارشد و همچنین خبرگان دانشگاهی با تدابیر جدید و مناسب، رویه و شیوه ها را تغییر و اهداف و راهبردها جدیدی برای بانک بازنگری و بازطراحی کنند.
شفیعی در ادامه سخنانش در این همایش به موضوع کاهش زیان دهی بانک اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر با تمرکز بر موضوع خروج بانک از زیان دهی ،مطالعات گسترده ای در حوزه استراتژی بانک به عمل آمد و با ورود مضمون بانکداری جامع در جمع مضامین استراتژیک بانک، برنامه دو ساله تدوین و هم اکنون در مسیر درست و مطلوبی در حال اجرا و حرکت است.
وی به ویژگی ها و مزایای برگزاری این همایش ها اشاره کرد و گفت: وجود همایش ها و گرد همایی ها در بانک موجب بیان مشکلات خواهد شد و باید متناسب با وجود مشکلات با مطالعه، تحلیل و بررسی ابعاد مشکلات، راهکارها و راه حل های اساسی و لازم مطرح شود تا با یک درک، زبان و اقدام مشترک در جهت حل مسایل و رفع مشکلات در بانک مشارکت کنیم.
وی در ادامه سخنانش در این همایش به پویایی دنیای فناوری اشاره کرد و یادآور شد: در دنیای امروز که هر لحظه شاهد تغییر و تحولات اساسی در شرایط محیطی به ویژه فناوری هستیم بانک ها هم به تناسب شرایط باید پویایی لازم را داشته باشند؛ در بانک ملی ایران نیز باید همواره متناسب با وضعیت موجود و پویایی و تحولات دنیا، مسیر جدیدی در اجرای استراتژی بانک طراحی شود.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه به هماهنگی و یکپارچگی در بانک تاکید کرد و افزود: روسای اداره امور شعب نیز با ارزیابی عملکرد و تحلیل داده های موجود می توانند با اجرای هدفمند استراتژی و یک سازوکار مناسب، بانک را در درآمد زایی و سوددهی همراهی کنند.
وی در ادامه با بررسی و مثبت دانستن روند کنونی بانک ملی ایران تاکید کرد: با بررسی صورت های مالی در سال جاری که نشان از افزایش درآمدهای غیر مشاع، رشد سپرده های مدت دار و بهبودی قیمت تمام شده پول است شاهد کاهش زیان دهی در بانک هستیم.
وی افزود: مصمم هستیم با معرفی ابزارهای تعهدی مناسب و بکارگیری مدیریت منابع مورد نیاز، مشتریان را مدیریت کنیم و در این راستا برای ارتقاء اعتماد سازمانی، بی شک به تلاش ها و مشارکت همکاران نیازمندیم.
شفیعی در بخش دیگری از این همایش به موضوع تاب آوری در بنگاه های مالی از جمله بانک ها اشاره کرد و گفت: بانکی امروزه موفق خواهد بود که در مواجهه با مشکلات و چالش های بوجود آمده و پیش رو بتواند با انعطاف پذیری و مدیریت هوشمند و به موقع از این مسیر به سلامت عبور کند.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که کمترین NPL در شبکه بانکی متعلق به بانک ملی ایران است، گفت: استحکام و انسجام سازمانی، ایجاد تحول، طراحی و پیاده سازی فرآیندها و رویه های جدید و همچنین مشارکت، هماهنگی و یکپارچگی در بین کارکنان موجب رشد و توسعه بانک خواهد شد.
وی تحلیل گری، یادگیری و دانش افزایی را در بانک لازم و ضروری دانست و گفت: در دنیای کنونی رقابت بین بانک ها دیگر براساس شاخص های متعارف گذشته نیست بلکه بخشی از این رقابت به رصد و تحلیل داده ها و همچنین افزایش سطح یادگیری و دانش کارکنان متمرکز شده است.
در ادامه این همایش نیز محمد شیریجیان عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران با بیان این که با مشارکت و خرد جمعی به تصمیمات و نتایج اثربخشی در راستای دست یابی به تحقق اهداف راهبردی بانک با مشارکت سهم افزایی مجموعه سرمایه انسانی بانک خواهیم رسید، گفت: بانک ملی ایران در زمره بانک های پیشرو کشور در عرصه طراحی و تدوین سند برنامه استراتژیک با مشارکت مشاوران داخلی و بین المللی متعهد بوده است.
وی با اشاره به سابقه و تاریخچه شکل گیری استراتژی در بانک ملی ایران، افزود: در سال ۸۳ برنامه استراتژی بانک کلید خورد و سال گذشته براساس شرایط و فضای حاکم بر کسب وکارها و بنگاه های اقتصادی مجدد بازنگری و بازطراحی شد.
شیریجیان در ادامه با اشاره به این که زبان و درک مشترک از استراتژی بانک در فضای رقابتی جدید بین بانک ها موجب ارتقاء و رشد بانک خواهد شد، افزود: همکاران بانک با مشارکت و همراهی خود می توانند بانک را در دستیابی به اهداف و مضامین استراتژیک یاری کنند.
وی با بیان این که سال گذشته استراتژی بانک مجدد بازنگری شد، تاکید کرد: ما باید همسو با تحولات داخلی و خارجی، استراتژی بانک را در مسیر آنچه که موفقیت و دستاورد بانک خوانده می شود سالانه بازنگری کنیم.
عضو هیات عامل بانک ملی ایران به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان ها اشاره کرد و گفت: انتظارات و هدفگذاری ها بانک باید متناسب با ابزارها و استعداد های هر استان طراحی و تدوین شود تا به نحو مطلوب و کارآمدی با اتکا به ظرفیت های استان به اهداف سال دست یابیم، همچنین برنامه های عملیاتی لازم به منظور تحقق اهداف ادارات امور شعب و ادارات کل با مشارکت همکاران تدوین می شود.
معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران با تاکید بر این که محصولات و خدماتی که در بانک ارائه می شود باید متناسب با انتظارات و نیازهای مشتریان باشد،گفت: مصمم هستیم تا متناسب با زیر ساخت ها و واقعیت های هر استان ریل گذاری های جدیدی در جهت پیشرفت بانک صورت بگیرد.
حامدرضا فقیهیان رئیس اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ملی ایران نیز در این همایش گزارشی از عملکرد این اداره در تهیه و تدوین شاخصه های جدید برای مضامین استراتژی در بانک ارائه کرد و در ادامه تداوم طرح و راهی نو برای رسیدن به اهداف بانک را لازم و ضروری دانست.
گفتنی است، در نخستین روز از این همایش چند کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان مناطق و واحدهای مربوطه بانک برگزار و مفاهیم راهبردی بانک تشریح شد. همچنین حاضران و شرکت کنندگان در این کارگاه ها به بحث و تبادل نظر در حوزه های مربوطه پرداختند.« تجزیه و تحلیل محیطی»، «ارائه مدل هدفگذاری کلان بانک و مدل توزیع اهداف کلان در سطوح بانک» و « آشنایی با مفهوم چرخه بهره وری در بانک» از عناوین کارگروه های تخصصی در نخستین روز از این همایش بود.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=39054