×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
لزوم فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به موضوعات محیط زیستی

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   حسین نظری در نخستین نشست با مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران که با حضور حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، عنقایی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری،حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری شکوه باران خرد، شینا انصاری مشاور حوزه خدمات شهری، خداوردی معاون خدمات شهری منطقه ۱۲، معاونین و مدیران این اداره کل در باغ موزه نگارستان به میزبانی منطقه۱۲ برگزار شد، با ذکر این مهم که باید نگاه ویژه ای به موضوعات محیط زیستی داشته باشیم و با جدیت موضوعات مرتبط با آن را دنبال کنیم، گفت: موضوعات محیط زیستی گستره وسیعی را در بر می گیرد و تمامی ارگان ها و سازمان ها باید دست به دست هم دهند تا تصمیمات درستی برای محیط زیست و موضوع آلودگی شهر تهران گرفته شود.

?نظری در ادامه افزود: شاید اگر کیفیت خودروها و سوخت افزایش می یافت و با فرهنگ سازی درست خودروهای تک سرنشین در سطح شهر تهران کمتر تردد می کردند، اینگونه شاهد آلودگی شهر تهران نبودیم که به تعطیلی مدارس بیانجامد.

? وی خطاب به مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران گفت: سعی کنید در مناطق با فرهنگ سازی صحیح محیط زیست را اولویت کاری خود در شهرداری آن منطقه قرار دهید و با جدیت موضوعات محیط زیستی را دنبال و دیگران را نسبت به آن موارد آگاه کنید. ما هم بر خود وظیفه می دانیم که در این مسیر شما را یاری کنیم.

?معاون شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: معتقدم که ما در مبحث محیط زیست، مجری نیستیم بلکه بیشتر نقش مطالبه گری را ایفاء می کنیم و وظیفه نظارت و سیاست گذاری را بر عهده داریم و اگر بخواهیم به برخی امور اجرایی وارد شویم از رسالت اصلی خود خارج خواهیم شد.

?نظری بر اهمیت نقش منابع انسانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: سرمایه انسانی متخصص و متبحر دارای ایده های نوین و نیز کادرسازی های کارشناسانه در این راستا یاری رسان ما در جهت پیشبرد بهتر امور خواهند بود.

?وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم با بهره گیری از ایده های نوینی که قابلیت اجرا داشته باشد و نیز فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و از همه مهم تر انگیزه و جدیت بالا گام های خوبی در راستای موضوعات محیط زیستی بردارید . در ادامه این نشست عنقایی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری نیز به ارائه گزارش مقایسه ای از روند رو به رشد اعتبارات این اداره کل و نیز مناطق ۲۲گانه طی سال های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱پرداخت.

?گفتنی است در جریان این نشست مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران و معاونین و مدیران این اداره کل ضمن قدردانی از برگزاری چنین نشستی به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، مشکلات و معضلات پیش روی خود در مباحث مختلف پرداختند و در ادامه به دستور معاون خدمات شهری شهرداری تهران مقرر گردید این جلسات در راستای حل موضوعات به شکل مستمر برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.