×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر احمدی صدر: بیمارستان ها باید با همراه سرا ساخته شوند

به گزارش سیمای اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، روزنامه جوان نوشت: بعضي از مواقع نيز اخباري مي‌‌رسد كه بيمارستان‌ها با برخي از اين همراهان برخورد و آنها را از بيمارستان يا حتي جلوي آن بيرون كرده‌اند. در اين ميان برخي از همراه‌‌سراها نيز در نزديكي بيمارستان‌هاي مهم تهران وجود دارد كه البته ناكافي‌بودن آنها مشهود است.

🔻دکتر احمد احمدي صدر، مدير عامل سازمان خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در پاسخ به این سؤال که

مسئوليت همراهان بيمار در شهر تهران با چه كسي است، می گوید: مديريت بيماران و همراهان آنها به عهده وزارت بهداشت و نه به عهده هيچ سازمان يا نهاد ديگري است، ولي وقتي كه در كشور يك نهادي وظيفه خود را به درستي انجام نمي‌‌دهد، نهادهاي خدماتي ديگر تكليف ناخواسته پيدا مي‌‌كنند و موظف مي‌‌شوند.

🔻ما در شهرداري تهران نسبت به همراهان بيمار هيچ مسئوليتي براساس قانون نداريم، اما امروز كه لطف مكرر به ترك تكليف بعضي از نهادها شامل حال ما شده بايد پاسخگو باشيم كه چرا يك همراهي در گوشه خيابان هست. شما امروز بايد مثلاً از وزارت بهداشت بپرسيد كه چرا افراد با زخم باز و عفوني را درمان نمي‌‌كنيد و در خيابان‌ها رها هستند و چرا شهرداري بايد معتاد متجاهر، زخم باز عفوني، ايدزي، هپاتيتي و ديگر مسئله و مشكل‌داران را از خيابان‌ها جمع كند، چرا همراهان بيمار در خيابان رها هستند و كسي به آنها توجه نمي‌‌كند.

🔻وزارت بهداشت موظف است ‌مكان‌‌هايي را براي جمع‌‌آوري آنها ايجاد كند، كما اينكه در دنيا نيز اينگونه است، مگر همراهان بيمار فقط در ايران وجود دارد، در دنيا اين افراد پشتيباني مي‌‌شوند و بالاخره يك دستگاهي متولي است كه شرايط آنها را دنبال كند. حالا شهرداري آمده با اين نگاه كه بايد به همه عزيزاني كه به تهران مي‌‌آيند، كمك و خدمت‌‌رساني كنيم، خواسته بخشي از اين بار را بردارد. در همين راستا بيش از هفت همراه‌‌سرا در تهران راه‌اندازي شده است، دو همراه‌‌سراي آخري كه راه‌اندازي كرديم نيز با كمك مجموعه‌هاي مختلف، خيرين و عزيزاني بوده‌است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.