×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 24 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ سازمان مصداق بارز تکریم مودیان است

به گزارش سیمای اقتصادی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین توسعه و یکپارچه‌سازی مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تاکید بر گفتمان حاکم بر راهبردهای نظام مالیاتی که با حضور وزیر اقتصاد، نمایندگان مجلس و مدیران سازمان برگزار شد، اظهار داشت: دستیابی به اهداف نظام مالیاتی از مسیر حاکمیت داده محور، الکترونیکی شدن فرآیندها و هوشمندسازی نظام مالیاتی می گذرد که این امر از یک سو باعث شناسایی مودیان جدید و پیشگیری از فرار مالیاتی و از طرف دیگر موجب افزایش عدالت مالیاتی و اعتماد عمومی در جامعه نسبت به مالیات و نظام مالیاتی می شود.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های نظام مالیاتی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۷۰ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول کرد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، معادل ۵۴ درصد و در شش ماهه نخست سال‏جاری بالغ بر ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۹ درصدی را نشان می دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای تامین منابع مالی دولت پرداخت و گفت: در خصوص معوقات مالیاتی و همچنین در امر مبارزه با فرار مالیاتی با تعیین کارگروه های ملی و استانی و برگزاری جلسات و تفاهم نامه و تعامل با نهادها و دستگاه های مرتبط اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی را در سراسر کشور شاهد هستیم و ماهانه گزارشاتی از این موضوع اطلاع رسانی می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را برنامه مهم دیگر سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی دانست و بیان داشت: با اجرای کامل این قانون و تغییر رویکرد سازمان امور مالیاتی از نظام سنتی به نظام هوشمند و مبتنی بر حاکمیت داده، اهداف مالیاتی مقرر در قانون بودجه و تأمین درآمدهای دولت محقق خواهد شد.

دکتر سبحانیان با بیان اینکه تاکنون ۴۱۶ میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر شده افزود: علاوه بر این، در گام اول اجرای سامانه مودیان حدود ۴٫۵ میلیون و در گام دوم حدود ۹ میلیون دستگاه پذیرنده و ابزار پرداخت الکترونیک به پرونده مالیاتی ملحق شدند. همچنین حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار شناسه کالا و خدمت و حدود ۳۶ هزار امضای الکترونیک در این بستر انجام شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه ضمن تبیین مباحثی نظیر تولید اظهارنامه برآوردی، اولویت دهی ۱۰۰ پرونده بزرگ مالیاتی، اعلام فراخوان مالیات بر ارزش افزوده، بکارگیری جدیدترین نسخه سامانه مودیان از اواخر شهریورماه، آخرین وضعیت مالیات بر خانه های خالی، خانه ها و خودروهای لوکس را نیز تشریح کرد.

وی در پایان با اشاره به گفتمان حاکم بر مودی مداری در نظام مالیاتی، یکی از مصادیق مودی مداری را پاسخ به شبهات و سؤالات آنها و ارائه آموزش‌های لازم درخصوص انجام تکالیف قانونی ایشان دانست و بیان داشت: راهکار حل بسیاری از مشکلات، گفتگو و تعامل و همچنین پاسخگویی به سوالات و شبهات است و از همین منظر، مرکز جامع ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ گامی عملیاتی و مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است که در چارچوب تکریم ارباب رجوع، فصل جدیدی از خدمت رسانی و پاسخگویی به مودیان محترم مالیاتی ارایه می نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.