×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست تخصصی “هشدار سریع زلزله شهر تهران؛ چالش‌ها و راهکارها” برگزار می‌شود

به گزارش سیمای اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر این سازمان اظهار کرد: سامانه‌های هشدار سریع زمین لرزه به عنوان ابزار ثانویه در جهت مقابله با پیامدهای ناشی از زمین‌لرزه‌های شدید و کاهش مدت زمان خدمت رسانی برای مناطق آسیب دیده طراحی و اجرا می‌شوند.

سلیمی عنوان کرد: این سامانه‌ها با دریافت آنلاین سیگنال‌های لرزه‌ای از ایستگاه‌های شتاب‌نگاری و پردازش فاز P، به صورت آنی خطر رسید امواج مخرب را هشدار می‌دهند.

وی افزود: مهم­ترین هدف از راه‌­اندازی یک سامانه هشدار سریع زمین­ لرزه، برآورد سریع و دقیق مشخصات زمین لرزه رخ داده است تا پیش از رسیدن امواج مخرب برشی (موج S) اقدامات و هشدارهای ﻻزم انجام شود.

سلیمی عنوان کرد: از این رو نشست تخصصی “هشدار سریع زلزله شهر تهران؛ چالش ها و راهکارها” با حضور اساتید برجسته این حوزه به منظور آشنایی بیشتر جامعه علمی با سامانه های هشدار سریع زلزله، بررسی تجارب موفق و ناموفق سامانه های هشدار در کشورهای پیشرو و همچنین مقایسه اقتصادی راه اندازی و بهره برداری سامانه هشدار در کاهش خسارت و تلفات در هنگام وقوع زلزله روز سه شنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار می شود. در ادامه این وبینار پرسش و پاسخ برگزار می شود و علاقمندان جهت شرکت در این وبینار می توانند به نشانی Webinar.tdmmo.ir مراجعه نمایند.

بر اساس این گزارش، در این نشست تخصصی علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دبیر علمی نشست در خصوص هشدار سریع زلزله در مراکز درمانی ارائه خواهد داشت. همچنین مفاهیم اولیه هشدار سریع زلزله توسط عبدالرضا قدس، مخاطره زلزله در شهر تهران و لزوم راه­‌اندازی سامانه­ هشدار سریع توسط سید محمد آقامیری، بررسی فواید و چالش­های سامانه­های هشدار سریع زلزله در جهان توسط رضا کرمی محمدی، ضرورت توسعه شبکه لرزه نگاری توسط محمدرضا حاتمی و پیش­‌بینی، پیش‌نشانگری و هشدار سریع زلزله توسط محمد حسن بازیار ارائه خواهد شد.

در این سمینار همچنین ضرورت راه­‌اندازی سامانه پاسخ سریع و توسعه شبکه شتاب نگاری با ارائه محمد پورمحمدشاهوار، اجزاء و چالش های اجرایی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران از سوی سید مجتبی حسینی گله­کلائی و سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران توسط مجتبی ناموران ارائه خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.