×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش‌آفرینی بانک ایران زمین در توسعه اقتصادی و پروژه‌های ملی ایران

به گزارش سیمای اقتصادی ، توسعه اقتصادی یکی از اولویت های اصلی سیستم بانکی کشور است و بانک ایران زمین نیز با تمام قدرت در این مسیر گام بر می دارد. مهمترین موضوع برای فعالان عرصه نظام بانکداری در بانک ایران زمین، ارائه سرویس ها و خدمات بانکی با کیفیت به مشتریان در کوتاه ترین زمان است و برای این مهم کارکنان این مجموعه و تیم مدیریتی بانک ایران زمین تلاش می‌کنند تا با استفاده از آخرین تکنولوژی دنیا در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان ایفای نقش کنند.
در بانک ایران زمین، نگاه به توسعه اقتصادی و حمایت‌ها محدود به فضای دولتی یا خصوصی نمی‌شود. همان‌گونه که این بانک از فعالیت‌ها و کسب و کارهای خصوصی با اعطای تسهیلات و مشاوره در طرح‌های تولیدی جهت بهینه‌تر شدن روند تولید حمایت‌های خود را به اجرا می‌گذارد، در پروژه‌های ملی که اهمیتی دوچندان در زندگی افراد منطقه و استان‌های کشور دارد نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. این نقش‌آفرینی را که عمدتا در مناطق محروم و آبادانی کشور دیده می‌شود را می‌توان یکی از موضوعات مهم در فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی قلمداد کرد.
از جمله اصلی‌ترین این پروژه‌ها ابر پروژه ریلی شرق کشور است که بیش از دو دهه هموطنان استان خراسان جنوبی انتظار راه‌اندازی و بهره برداری از راه آهن این استان را می کشند و امروز با ایجاد زیرساخت ها و تأمین منابع کلان این پروژه از سوی بخش های مختلف دولتی و خصوصی و سیستم بانکی کشور، این آرزو به واقعیت تبدیل شده است. پروژه فراملی ریلی شرق کشور شامل راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر است که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.
مدیرعامل بانک ایران زمین باور دارد که برای گذر از شرایط فعلی با حمایت از تولید انجام پذیرد؛ چرا که چندین سال است که تولید کشور با شرایط سخت دست و پنجه نرم می کند، بنابراین انتظاری که از بانکها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است. برخی از بانکها با ارائه مشوق ها و تسهیلات در سال‌های اخیر تلاش داشته تا گره‌گشای بخشی از مشکلات کلیدی کسب وکارها باشند.
بانک ها در راستای حمایت و تامین مالی تمام یا قسمتی از نیازهای ارزی تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان بخش های مختلف اقتصادی از جمله بخش خصوصی و تعاونی، تسهیلات مختلف ارزی در اختیار آنان قرار می‌دهند که هریک از انواع تسهیلات ارزی در چارچوب مقرارات و ضوابط از پیش تعیین شده به این بخش‌ها تعلق می گیرد.
بانک ایران زمین نیز با تاکید بر حمایت از تولید تلاش دارد تا با حمایت از تولید و تخصیص اعتبار به واحدهای تولیدی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کشور و گذر در بحران‌های اقتصادی کنونی داشته باشد. چرا که به اعتقاد فعالان بازار و کارشناسان، بخشی از تورم حاضر در بازارها به نبود نقدینگی برای تولیدات و کسب‌وکارها مربوط می‌شود. از طرفی کمک بانک ایران زمین در اعطای تسهیلات و خصوصا در زمینه خدمات ارزی به مشتریان و تولیدکنندگان سبب می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از تعدیل نیرو و تعطیلی واحدهای تولیدی، اشتغال جوانان و خصوصا متخصصان را به دنبال داشته باشد.
آمارهای بانک مرکزی ایران از روند اجرای مسئولیت‌پذیری بانک ایران زمین برای حمایت از کسب‌وکارهای تولیدی خصوصا در بخش خصوصی نشان می‌دهد که این بانک تا پایان شهریورماه جاری بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده است. این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید می‌تواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری و… داشته باشد که امیدوار کننده است.

به قلم صمد جعفری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.