×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابلاغ دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در تهران

به گزارش سیمای اقتصادی، حلیا سادات حسینی اظهارکرد: همزمان با شروع فصل سرما و احتمال بارش برف و نزولات جوی در شهر تهران و پیش‌بینی تدابیر مناسب و موثر برای پیشگیری از مخاطرات و بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌ها، دستورالعمل مدیریت عملیات زمستانی در شهر تهران توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست به مناطق ٢٢ گانه شهر تهران ابلاغ شد. پیرو این دستورالعمل، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با توجه به نقش خود در هماهنگی با مناطق ٢٢ گانه، حوزه‌ها و سازمان‌های مربوطه نسبت به نظارت و کنترل موضوعات مربوط به محیط زیست، اقدام به تهیه «دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در مدیریت عملیات زمستانی در شهر تهران» کرده است.

به گفته مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر اساس این دستورالعمل به منظور کاهش تاثیرات منفی محیط زیستی، ملاحظات محیط زیستی در سه مرحله قبل بارش، حین بارش و پس از بارش برف تدوین شد. از جمله این ملاحظات می‌توان به نمونه‌برداری سالانه از هر یک منابع تامین کننده شن جهت بررسی فلزات سنگین، بازدید از کانال‌ها، چاه‌های جذبی و مسیل‌های داخل شهری در خصوص لایروبی و برگزاری دوره‌های آموزشی عملیات برف‌روبی قبل از بارش برف اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران حسینی نمک‌پاشی به مقدار مشخص، استفاده از نمک پالایش شده با درجه خلوص بالا به منظور افزایش سرعت ذوب یخ و کاهش مصرف نمک، مخلوط کردن نمک با ماسه درشت دانه با دانه‌بندی ٣ تا ٥ میلیمتر حین بارش برف و جلوگیری ااز انتقال برف و یخ‌های جمع آوری شده از سطح معابر به فضاهای سبز، انهار و کانال‌ها و انتقال شن و نمک باقیمانده در معابر به نزدیکترین سایت برف‌روبی بعد از بارش برف را از دیگر ملاحظات محیط زیستی ذکر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.