×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صرفه جویی کلان در مصرف آب و برق کشور

به گزارش سیمای اقتصادی ، نشست هم اندیشی استاندارد برچسب انرژی کولرهای آبی، امروز، ۲۲ آذر در سالن شهید مطهری ساتبا برگزار می شود.

در این استاندارد علاوه بر تغییر روش آزمون، رده های B C D نیز از رده بندی برچسب انرژی حذف می شوند و بدین ترتیب از سال آینده کولرهای آبی صرفا با رده های انرژی A ,A++,A+ ,A+++ تولید خواهند شد. از مهمترین ویژگی های این استاندارد می توان به تاثیر دور کند کولرها در رده بندی و رتبه آن و همچنین داشتن امتیاز کنترل دما روی کولرها اشاره کرد.

کولرهای آبی برای دستییابی به این استاندارد صرفا باید از موتورهای فوق کم مصرف استفاده کرده تا بتوانند نشان بهره وری انرژی دریافت کنند. از دیگر مزایای این استاندارد می توان بعه تاثیر کنترل دما روی مصارف آب و برق اشاره کرد به گونه ای که پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب دور از دسترس نیست.

براساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای کاهش بارهای سرمایشی و کاهش پیک شبکه برق، برنامه های جامعی در دست اقدام دارد که می توان به ارتقای استاندارد برچسب انرژی کولرهای آبی، کولرهای گازی و حمایت از محصولات راندمان بالا مانند ارایه تسهیلات به سازندگان الکتروموتورهایBLDC اشاره کرد. پیش بینی می شود با اجرای کامل گام دوم استاندارد، برچسب انرژی کولرهای آبی شامل مراحل نظارت بر روند تولید ، بازار و جلوگیری از تولید کولرهای بدون نشان استاندارد، نزدیک به ۴۰۰ مگاوات کاهش تقاصای انرژی در پیک شبکه محقق شود.

همچنین بر اساس اطلاعات اخذ شده در گام اول این استاندارد، نزدیک به ۱۴۸ مگاوات کاهش تقاضای پیک شبکه سراسری برق محقق شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.