×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
رضا تقی پور در پنل بررسی شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام : سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات نیازمند اصلاح مدل کسب و کار است

رضا تقی پور رییس فراکسیون هوش مصنوعی در مجلس شورای اسلامی در این پنل با ببیان اینکه منحنی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه ارتباطات ناکافی بوده و نیازمند اصلاح مدل کسب و کار است که تعرفه یکی از اجزای آن به شمار می‌رود.افزود: این خلا باید جبران شود تا کشور بتواند برای تحقق تحول دیجیتال آماده شود.

وی اظهار داشت: در هر کسب و کاری، مدل کسب و کار مناسب و موثر یکی از ارکان اصلی حکمرانی در سطح ملی به شمار می‌رود و مدل‌های کسب و کار باید اقتصادی باشند تا بتوانند پاسخگوی سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحول دیجیتال را باید از مخابرات شروع می‌کردیم، افزود: امیدوارم با تحول در کسب و کارها و خدمات با ورود به فناوری‌های برهم‌زن مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، زودتر این فناوری‌ها به مرحله اجرایی کامل برسند

به گفته تقی پور، مخابرات و ارتباطات، تامین‌کننده زیرساخت تحول دیجیتال هستند. اگر بخواهیم تحول دیجیتال صورت بگیرد باید زیرساخت‌ها را به روز کنیم و ظرفیت‌ها را در قالب شبکه ملی اطلاعات بالا ببریم.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه، احکام حوزه ارتباطات بی‌سابقه است و امیدوارم شرکت‌ها از فرصت‌ها استفاده کنند و به روزرسانی و آمادگی زیرساخت‌ها برای تحقق تحول دیجتال فراهم شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراکسیون هوش مصنوعی مجلس چندین پیشنهاد با مشارکت فعالان حاکمیتی و خصوصی برای برنامه هفتم توسعه ارایه داده بود، عنوان کرد: چندین ماده برای برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که از میان آنها ماده ۴۸ نهایی شد که مرکز ملی فضای مجازی با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری ظرف شش ماه بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه باید برنامه هوش مصنوعی را تدوین کنند و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند.

ایران بزرگترین اپراتور منطقه و خاورمیانه

داود ادیب رییس کمیته فاوا گفت : نمایشگاه امسال تلکام، نسبت به دو دهه برگزاری گذشته از لحاظ محتوا و حتی غرفه سازی متفاوت تر در حال برگزاری است و این مهم با ظرفیت های مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور منطقه و خاورمیانه صورت گرفته است.

وی به شورای سیاستگذاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : دهها جلسه با مخابرات و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و اتحادیه صادرکنندگان و کانون هماهنگی فاوا برگزار شد تا نمایشگاه ۲۴ نقطه عطفی در صنعت تلکام باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجلاس سالانه UFI که آبان ماه سال جاری برگزار شده است گفت: در نمایشگاههای جدید باید از دو عنصر ابزار دیجیتال و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا نمایشگاه به کاتالیزور جهت رسیدن به اقتصاد پایدار تبدیل شود.

وی گفت : تا کنون ۳۵ پنل و کارگاه مرتبط با تکنولوژی و فناوری برگزار شده است و کارشناسان به موضوعاتی همچون متاورس،هوش مصنوعی،اینترنت نسل چهارم و پنجم ارتباطی و …پرداخته اند و بیست محصول فناورانه نیز رونمایی شده است.

حرکت مجموعه مخابرات به سمت انقلاب صنعتی چهارم، تحول آفرین است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان این که حوزه تلکام در کشور در حال یک پوست اندازی جدی است، اظهار داشت: اتحادیه جهانی مخابرات برای شاخص های مهارت،کشور را ارزیابی می کند و در حوزه های اساسی باید فاصله موجود را کم کنیم.

دکتر زارعیان گفت: درحوزه توسعه نیازمند توسعه فردی هستیم. یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی، عدم تغییر دیدگاه ها و رفتارهای افراد است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای متفکرین حوزه ارتباطات است تا برنامه ریزی متفاوتی را انجام دهند.

دکتر زارعیان گفت” حجم رویدادها و برنامه راهبردی کلان برای نمایشگاه بسیار قابل توجه است و در صورت بالفعل شدن تحولات مطرح شده در این نمایشگاه، در سال آینده توسعه واقعی صنعت ارتباطات ایجاد خواهد شد.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم وارد دوران دیجیتال شده ایم. بازارهای مبتنی بر متاورس، مولتی ورس و یونیورس آینده صنعت اقتصاد دیچیتال را تشکیل می دهد.

دکتر زارعیان اظهار داشت: پیشرفت مخابرات، پیشرفت تمام صنایع را به دنبال دارد و باید ترندهای جهانی را کاملا به صورت دقیق مطالعه کرده و آن را با مقتضیات بومی کشورمان و استعدادهای فنآوری دیجیتال منطبق سازیم.

دکتر زارعیان گفت: سرمایه لازم در حوزه فنآوری ارتباطات و اطلاعات نقطه آغاز و اساسی تحول دیجیتال است.

وی افزود: ما در صنعت ارتباطات به دنبال تورم بالا نیستیم بلکه اگر سالانه و دوسالانه، اجازه افزایش ۲۰درصدی تعرفه داده می شد اکنون کل صنعت فنآوری ارتباطات و اطلاعات به یک صنعت ارزش آفرین تبدیل شده بود. که سراسر سودآوری بود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان مخابرات گفت: در حال حاضر در حوزه تعرفه، متعادل سازی تعرفه و سرمایه گذاری، ارتقای درآمد چندین برابری برای کل اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.

انقلاب صنعتی چهارم، انقلاب داده های دیجیتال است

دکتر بیان, مدیر مخابرات منطقه البرزنیز در این پنل با بیان اینکه حرکت مخابرات از اپراتوری و زیرساخت به ارائه خدمت و سرویس دیجیتال رسیده است, گفت: هدف اصلی صنعت چهار و انقلاب صنعتی چهارم ، تحول در داده های دیجیتال و پردازش ایده پردازی است.

مدیر مخابرات منطقه البرز گفت: حجم فعالیت های صورت گرفته در ده سال گذشته مناسب بوده اما جهت فعالیت به سمت درست در برخی موارد ایجاد نشده است.

وی افزود: اکنون به واسطه دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه خودروهای خودران هم وارد می شویم.

دکتر بیان با اشاره به حضور گسترده فعالان مخابراتی در روز سوم نمایشگاه گفت : تحول و توسعه در زیر ساخت های مخابرات تحول حوزه کسب و کار را به دنبال دارد.

مدیر مخابرات منطقه منطققه البرز بر افزایش فعالیت ها در منطقه البرز و پیشبرد انقلاب صنعتی چهارم در دبیرخانه آن تاکید کرد.

ضرورت تحقق تحول دیجیتال

همچنین در ادامه مهندس متقی معاون تجاری مخابرات منطقه تهران در این پنل اظهار داشت: نیازمند توسعه فیبر نوری در سراسر کشور به منظور تحقق تحول دیجیتال هستیم.

در ادامه این نشست، معاون تجاری مخابرات منطقه تهران اظهار داشت: با توجه به غلبه ی نسل های نوین مخابرات به ویژه در نسل جوان کشورمان، نیازمند توسعه همه جانبه فیبر نوری با گذشتن از سرمایه تحول فریز و آن فریز کردن اقتصاد دیجیتال هستیم.

همچنین در این پنل نجات دادگر عضوهیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان مخابرات و مهرپویا مدیرعامل کاراشاب و علیرضا سالم معاون تجاری ژرف نگر حضور داشتند و با اعلام رضایت از برگزاری نمایشگاه ۲۴ تلکام خواستار حمایت جدی دولت و نهادهای حاکمیتی درر این عرصه شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.