×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت نظارت همگانی در بازار سرمایه از طریق بررسی و پاسخگویی به شکایات

محسن علیزاده، رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: به منظور افزایش نظارت همگانی و تضمین حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه، موضوع رسیدگی دقیق، سریع و عادلانه به تمامی شکایات از اشخاص تحت نظارت این سازمان که از مجاری مختلف واصل می‌شود، به طور مستمر در دستور کار اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی قرار دارد.

علیزاده در توضیح این مطلب گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۴۹۰۰ شکایت واصله مورد بررسی و پاسخ‌دهی قرار گرفته‌است و البته این تعداد شکایت، منحصر به شکایات واصله در سامانه رسیدگی به شکایات بوده و سایر شکایاتی که از مجاری مختلف دیگر از جمله سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، سامانه نظارت مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی، درگاه سامانه‌های یکپارچه سازمان بازرسی کل کشور، سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ثبت گردیده نیز بررسی شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر رسیدگی به تمامی شکایات در حداقل زمان ممکن، افزایش دقت و کیفیت رسیدگی به شکایات و جلب رضایت حداکثری از فرآیند پاسخگویی به شکایات نیز مد نظر این اداره است. به همین دلیل پس از ثبت شکایت توسط شاکیان، کارشناسان اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی به صورت روزانه با ایشان تماس حاصل نموده و حسب مورد، ضمن دریافت اطلاعات مورد نیاز، راهنمایی‌های مربوطه را ارائه می‌کنند.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی به این نکته اشاره کرد: پس از اطلاع طرف شکایت (مشتکی‌عنه) از شکایت مطرح شده علیه وی، پاسخ ارائه شده از جانب او، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات برای شاکیان ارسال می‌شود و در تمامی موارد، شکایت واصله و پاسخ ارائه شده از سوی مشتکی عنه توسط واحدهای نظارتی سازمان بررسی می‌شود تا در صورت وقوع تخلف توسط اشخاص تحت نظارت، موضوع برای بررسی به مراجع ذیصلاح ارسال شود.

وی در پایان افزود: در راستای حمایت از حقوق و منافع سهامداران و فعالان بازار سرمایه، میز خدمت حقوقی در این اداره راه‌اندازی شده و راهنمایی‌های لازم به اشخاصی که به صورت حضوری یا تلفنی به سازمان مراجعه می‌کنند و یا تماس می‌گیرند، ارائه می‌شود. بر این اساس، ضمن تشکیل جلسه با مراجعان و اخذ اطلاعات لازم پیرامون موضوع مورد درخواست از آنها، اقدامات لازم از جمله ثبت شکایات و یا پیگیری‌های مربوطه از واحدهای ذی‌ربط توسط کارشناسان این اداره صورت می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.