×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 25 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به ضرس قاطع خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است

به گزارش سیمای اقتصادی به نقل از ایکوپرس- عباس علی آبادی در سیزدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت، با بیان این که تکنولوژی‌ها در حال پیشرفت هستند، گفت: دوره‌های فناوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم، هر تلاشی که در فناوری انجام می شود، گامی برای فناوری بعدی است، فارغ از این‌که تجاری شود یا نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ورود خودروهای برقی به بازار گفت: به هزار و یک دلیل بهترین راهکار برای توسعه صنعت و پیشرفت برقی سازی است. در شعار نفت تا چرخ، هدر رفت انرژی بسیاری وجود دارد در حالی که این هدر رفت در صنعت برقی سازی حمل و نقل در ۴۰۰ کیلو وات، یک درصد است و در تبدیل انرژی نیز تنها پنج درصد تلفات داریم.
وی با خداقوت گفتن به محققان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو( ایپکو) از تولید موتور سه استوانه تزریق مستقیم ملی تقدیر کرد.
علی آبادی با بیان این‌که ما ناگزیر به حرکت به سمت انرژی های دیگر هستیم، بیان کرد: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد؟ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست. تولید خودرو با سوخت های متنوع بهترین راهکار در شرایط فعلی است و در آینده امکان دارد راه حل بهتری وجود داشته باشد.
وزیر صمت افزود: خودرو‌های برقی به مراتب از خودرو‌های احتراقی بهتر هستند، خودروهای برقی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌کنند که هزینه آن حدود ۶۰ سنت است، اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود چهار تا پنج دلار هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین باید از برقی سازی حمایت شود و با ایجاد زیرساخت‌ها، موانع توسعه حمل و نقل برقی را از بین برد.
در پایان، وزیر صمت از نخستین موتور سه استوانه تزریق مستقیم ملی رونمایی کرد. همچنین از تمبر یادبود سیزدهمین دوره این همایش نیز با حضور وزیر صمت رونمایی شد.
گفتنی است، این موتور می تواند سهم مهمی در کاهش مصرف و آلایندگی و رضایتمندی مشتریان ایفا کند. به کمک این موتور می‌توان مصرف محصولات ایران خودرو را به محدوده کم‌تر از شش لیتر در صد کیلومتر پیمایش رساند و سطح آلایندگی این خودرو ها را به استاندارد یورو شش ارتقا داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.