- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 02 مارس 2024
- کد خبر 64084
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش سیمای اقتصادی، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تبیین و تاکید بر مفاد دستورالعمل شناسایی واحدهای آلاینده گفت:طبق اسناد بالادستی وظیفه ذاتی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران شناسایی و کنترل منابع آلاینده است، که بی شک همراهی و همکاری دو حوزه خدماتی محیط زیست و ساماندهی می تواند کمک بزرگی به روند اجرای این دستورالعمل داشته باشد.
حسینی در ادامه صحبت هدف از اجرای این دستورالعمل را، نظارت و کنترل یکپارچه بر روند کاهش و رفع آلودگی منابع آلاینده، شناسایی چالش ها و موانع در اجرای صحیح و ارائه راهکارهای موثر در جهت افزایش راندمان کار در سنوات آتی بیان کرد و ضمن ابراز خوشحالی از استفاده حداکثری ظرفیت روسای محیط زیست و ساماندهی خواست تا به صورت مستمر نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.
وی همچنین به لزوم ایجاد سامانه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه عوارض آلایندگی به صورت فصلی به شهرداری تعلق می گیرد ضروری است گزارشات اصناف و واحدهای خدماتی آلاینده به موقع ارائه شود، در آینده نزدیک با راه اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات در سامانه محیط زیست شهر تهران، زمان رسیدگی به مشکلات کوتاه تر شده و همچنین تسریع در این امر موجب افزایش درآمدزایی برای شهرداری تهران می شود.
در ادامه جلسه بررسی و آسیب شناسی دستورالعمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست، سعید بیگی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری و مداومت چنین جلساتی گفت: تهیه پکیج مطالعاتی از قوانین و مقررات موجود برای استفاده از ظرفیتهای همه واحدهای خدمات رسان لازم به نظر میرسد.
بیگی افزود: مسائل و مشکلات محیط زیستی باید به درستی تبیین شود و هر منطقه را باید با خودش مقایسه کرد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. بازنگری دستورالعمل مورد نظر با توجه به موقعیت هر منطقه به صورت جداگانه می بایست انجام شود و همپوشانی از ظرفیتهای استفاده نشده یکدیگر ،کمک بزرگی به بهبود روند حل مشکلات زیست محیطی خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران به اهمیت مکاتبات و تعاملات اداری اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص معضلات و مشکلات محیط زیستی بین واحدهای ذیربط در شهرداری با اصناف، راهکار اصلی حل مشکلات، مکاتبات و تعاملات اداری مستمر است.