×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهش پیشرفت پروژه پلی‌اتیلن سنگین گچساران در ۹ماهه پایانی سال/ مروری بر دستاوردهای سال ۱۴۰۲ شرکت صنایع پلیمر گچساران

به گزارش از روابط‌عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، در سال ۱۴۰۲ با تغییر پیمانکار، تمهیدات مدیریتی در رفع مشکلات و موانع، تأمین منابع مالی و همراهی مدیریت گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و به‌ویژه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه موجب شد تا روند اجرای این پروژه سرعت قابل‌توجهی یابد.
پیشرفت ۳۹.۴۲ درصد بخش مهندسی و ۱۵.۳۶ درصد کل پروژه پلی اتیلن سنگین گچساران در ابتدای تیر ۱۴۰۲، با تلاش‌های کلیه ارکان مجموعه، با ۳۶.۲۲ درصد رشد در بخش مهندسی به ۷۵.۶۴ درصد و ۱۳.۹۵ درصد رشد پیشرفت کل به ۲۹.۳۱ درصد در ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ رسیده است.
با توجه به اسـتراتژی گــروه صنایع پتـــروشیمی خلــیج‌فارس مبتنی بر توســـعه صـنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات، در مسیر تولید اتان در پالایشگاه گاز بید بلند خلیج‌فارس و تبدیل آن به اتیلن در واحد الفین پتروشیمی گچساران، احداث یک واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایین‌دستی گاز اتان، تعریف و شرکت صنایع پلیمر گچساران به‌عنوان متولی و مجری واحد مذکور تعیین شد.
ثبت شرکت صنایع پلیمر گچساران، آبان ۱۳۹۶ انجام و عملیات اجرایی احداث آن در زمینی به مساحت ۱۱۹ هزار مترمربع در مجاورت پتروشیمی گچساران در بام نفت ایران، از ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ آغاز شد.
اجرای طرح پلی‌اتیلن سنگین در شهریورماه ۱۳۹۹ به‌صورت پیمان EPCC توسط شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) آغاز و در سال ۱۴۰۲ به شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) انتقال‌یافته و در حال اجرا است، لازم به ذکر است که مدیریت طرح پروژه توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس انجام می‌پذیرد.
شرکت صنایع پلیمر گچساران با خوراک مصرفی ۳۰۵ هزار تن در سال اتیلن، ۳۰۰ هزار تن در سال پلی‌اتیلن سنگین تولید خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود اولین عرضه‌کننده محصولات Three Modal در کشور باشد.
محصولات تولیدی واحد پلی‌اتیلن سنگین صنایع پلیمر گچساران که در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید شامل مواد اولیه تولید لوله با فشارهای مختلف از جمله PE-100، مواد اولیه تولید فیلم با ضخامت‌های مختلف، مواد اولیه تولید ظروف نگهداری مایعات با احجام مختلف (از چند میلی‌لیتر تا ۲۰۰ لیتر) و مواد اولیه مورداستفاده در قالب‌گیری تزریقی قطعات خودرو، ظروف آشپزخانه، تأسیسات ساختمان و… خواهد بود.
گفتنی است این شرکت توانست در سال ۱۴۰۲ چهار گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه از مرجع TUV اتریش را کسب کند که این موفقیت برای اولین‌بار در هلدینگ خلیج‌فارس در دوره «طرح» رخ‌داده و دستاوردی نادر در صنعت پتروشیمی کشور است، همچنین کسب تقدیرنامه چهارستاره از دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از دیگر موفقیت‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.
بهره‌برداری از واحد پلی‌اتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران، موجب ایجاد اشتغال حدود ۲۵۰ نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و حدود ۳۰۰ نفر غیرمستقیم و ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور داشته و در توسعه پایدار منطقه گچساران نقش مؤثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •