- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 14 آوریل 2024
- کد خبر 67132
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
بهگزارش از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی؛ موسوی در این نشست ضمن تبریک روز منابع انسانی به همه کارکنان بهویژه همکاران حوزه منابع انسانی، اظهار داشت: با اینکه امروز شاهد خدمات متنوع و متکثر سازمان تأمیناجتماعی در سطح کشور هستیم، اما گاهی اهمیت این خدمات برای ما، برای مخاطبان و ذینفعان و برای مسئولان چندان ملموس نیست و تنها زمانیکه نقص و کژکاردی ایجاد شود و اجرای مأموریتها با چالش مواجه شود؛ به ارزش و اهمیت آن خدمت و زحمات نیروی انسانی ارائهکننده آن پی میبریم.
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مؤلفه اصلی تأثیرگذار در امر خدمترسانی است، گفت: انگیزههایی که همکاران ما برای خدمت دارند، فراتر از جبران خدماتی است که در سازمان تأمیناجتماعی انجام میپذیرد. البته این به معنای سلب مسئولیت از مدیران مربوط در زمینه جبران متناسب خدمات نیروی انسانی نیست اما انگیزه اصلی و نیروی محرکه اصلی همکاران ما برای ارائه خدمات، این باور است که حضور در این سازمان و گرهگشایی از کار مردم، نعمتی الهی است که باید قدر آن را دانست.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه جذب، نگهداشت و ارتقای منابع انسانی بهرغم اقدامات ارزشمندی که در این دوره انجام شده؛ هنوز تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله وجود دارد، افزود: در زمینه منابع انسانی اگر همه بخشهای سازمان دست به دست هم ندهند مسائل این حوزه حل نمیشود؛ خصوصاً که در حوزه منابع انسانی همواره مسائل نوپدید وجود دارد. از این حیث، مسئولیت جذب، توسعه و نگهداشت نیروی انسانی مربوط به همه واحدهای سازمان است و هر کس باید نقش خود را به خوبی ایفا کند. باید در حوزه منابع انسانی تمرکز راهبردی و دقت کافی داشته باشیم؛ چه مدیریت منابع انسانی یک حوزه چندوجهی و مقتضی توجه جدی است که باید در قالب نظام جامع نیروی انسانی تدبیر و پیگیری شود.
وی با تأکید بر بخشی از توفیقات سازمان تأمیناجتماعی طی دو سال و نیم گذشته اظهار داشت: در یک نمونه به تصریح مدیرعامل بانک رفاه، در ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت از بانک داشتیم که این رقم در انتهای سال به صفر رسید. همچنین با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی با نظام بانکی، استقراض از نظام بانکی برای پرداخت حقوق و مستمری به صفر رسید و با اجتناب از این استقراض، از افزایش نقدینگی و افزایش تورم در کشور جلوگیری شد. همه این دستاوردها حاصل لطف و عنایت خداوند متعال و توجه حضرات معصومین علیهم السلام و همچنین محصول تلاشهای خالصانه کارکنان سازمان تأمیناجتماعی در سراسر کشور بوده است که از این باب از همه همکاران محترم سازمان در حوزههای مختلف تشکر میکنم که با وجود مشکلات و کاستیها به ۴۶ میلیون نفر بیمهشده این سازمان ارائه خدمت میکنند.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به تنوع خدمات و مأموریتهای سازمان در حوزه های مختلف بیمهای، درمانی و اقتصادی بر لزوم توجه به اقتضائات شغلی و حرفهای متفاوت کارکنان در مدیریت منابع انسانی تأکید کرد و با ذکر روایتی از امیرالمومنین (ع) در زمینه اهمیت و ارزش خدمترسانی به مردم، خدمت در سازمان تأمیناجتماعی بهویژه در بخش درمان این سازمان را توفیقی الهی توصیف کرد.
موسوی با اشاره به اینکه نیروی انسانی خدوم، مهمترین مؤلفه و نقطهقوت سازمان تأمیناجتماعی است، گفت: تا زمانی که رویکرد ما در سازمان تأمیناجتماعی خدمترسانی خالصانه باشد، راهبرد آیندهسازی استمرار داشته و تحقق خواهد یافت. انشاءالله خدماتی که توسط شما همکاران گرامی به ملت شریف ایران خصوصاً بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی ارائه میشود، رضایت مردم را به دنبال داشته باشد که حتماً این رضایت مردم، رضایت خداوند متعال را نیز در پی خواهد داشت.
نیروی انسانی در نظام اداری مدرن، یک سرمایه بزرگ است
بر اساس این گزارش، سید مرتضی حسینی معاون برنامهریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی نیز در این مراسم ضمن تبریک سال نو و روز منابع انسانی و تقدیر از زحمات کارکنان خدوم این سازمان بهویژه همکاران حوزه منابع انسانی، اظهار داشت: نیروی انسانی در نظام اداری مدرن، یک سرمایه بزرگ و مستلزم توجه جدی است؛ و اگر سازمانی از نیروی انسانی خوب و کارآمد برخوردار نباشد، با وجود همه امکانات و تجهیزات دیگر، فعالیت مطلوب ممکن و میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال و نیم گذشته و در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمیناجتماعی، با توجه ویژه به حوزه نیروی انسانی رشد خوبی در این سازمان محقق شد، گفت: افزایش درآمد سازمان طی این مدت و حرکت به سوی عدم استقراض از نظام بانکی؛ ناشی از اهتمام و جدیت نیروی انسانی در سازمان تأمیناجتماعی در همه سطوح است. در این بازه زمانی رویکرد سازمان تأمیناجتماعی نیز همواره حمایت همهجانبه از همکاران بوده است.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای معاونت منابع انسانی در سال گذشته از جمله تفویض برخی اختیارات به مدیران استانی در راستای تسهیل ارائه خدمات به بیمهشدگان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را از مهمترین اولویتهای این معاونت در سال ۱۴۰۳ برشمرد و افزود: توجه به کرامت انسانی همکاران یکی دیگر از اولویتهای سال جدید است که در این راستا عدم بکارگیری نیرو بدون جانمایی، جابهجایی نیروها با در نظر گرفتن شأن همکاران و… از جمله مواردی است که در دستور کار خواهد بود و به منظور تحقق این اهداف، نظارت بر مدیریت منابع انسانی تقویت خواهد شد.
حسینی تقویت ارتقای رضایتمندی کارکنان را یکی دیگر از اولویتهای معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی عنوان کرد و گفت: در سال جدید جبران خدمات باید متناسب با شرح شغل صورت پذیرد و نظام پرداخت نیز اصلاح خواهد شد. دغدغه مدیریت سازمان این است که بهترین خدمات به کارکنان خدوم این مجموعه ارائه شود و امسال، سالی است که به این امر مهم بیش از پیش اهتمام خواهد شد. علاوه بر این خدمات رفاهی کارکنان نیز متحول شده و نحوه جبران خدمات ارتقاء خواهد یافت.
بهگزارش روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی؛ در ابتدای این نشست تعدادی از مدیرانکل و مدیران درمان تأمیناجتماعی استانها به نمایندگی از مجموعه ادارات استانی، ضمن گرامیداشت روز منابع انسانی، مسائل و مشکلات این حوزه را با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی مطرح کردند.