×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رویکردها و سامانه‌های دیجیتال بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲

به گزارش سیمای اقتصادی ، طرح‌های توسعه‌ای بانک ایران زمین از ابتدای سال ۱۴۰۲ با تبیین شعار سال آغاز گردید و این بانک برای نقش‌آفرینی بهینه در حمایت از تولید و توسعه پایدار اقتصادی در مسیر جذب حداکثری رضایت مشتریان حرکت رو به پیشرفت خود را در حمایت‌های بی‌دریغ و ارائه خدمات فناورمحور قرار داد.
تحول بانکداری الکترونیکی در عصر تحول دیجیتال یک موضوع انکارناپذیر با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در تمامی کشورهای دنیا و مراودات پولی و مالی به شمار می‌آید. بانک ایران زمین با علم به این موضوع و همچنین نقش تسهیل در ارائه خدمات و بهینه‌سازی روندهای مالی و تجاری مشتریان اقدام به رونمایی از سامانه‌های دیجیتال کرد.
سامانه مدیریت عملیاتی ریسک یکی از سامانه‌های ارزشمندی است که بانک ایران زمین در سال جاری رونمایی و عملیاتی کرد. این سامانه به منظور شناسایی گلوگاه‌های بروز ریسک عملیاتی و ایجاد پایگاه زیان داده فعالیت می‌کند.
از جمله زیان‌های عملیاتی در بانکداری می‌توان به اختلاس، سرقت، مبادلات غیرقانونی، هک رایانه، دزدی، جعل، و سایر موارد اشاره کرد. بانک ایران زمین با راه‌اندازی این سامانه، امکان ثبت رویداد‌های زیان‌‌زا را برای کاربر فراهم کرده و فرایند مدیریت ریسک عملیاتی را جهت به حداقل رساندن ریسک‌ها و حفظ دارایی‌ها طراحی کرده است.
یکی دیگر از پلتفرم‌ها فناورمحور بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲، طراحی و راه‌اندازی سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات است. وزمین برای پیشبرد اهداف خود در نظام بانکی دیجیتال و خدمات به مشتریان، این سامانه را راه اندازی کرد. سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین به مشتریان این امکان را می‌دهد که اطلاعات مربوط به تسهیلات خود را مشاهده کنند و از خدمات بانکی بهتری بهره‌مند شوند.
براساس این گزارش، بانک ایران زمین توجه ویژه‌ای را به رونق بانکداری دیجیتال در سال جاری دارد و به همین منظور اقدام به تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری کرد. این اقدام با هدف رفع مشکلاتی نظیر پولشویی و فرار مالیاتی انجام شد که علاوه بر آن به ارتقاء امنیت در عملیات بانکی کمک می‌کند.
دیگر خدمت بانک ایران زمین در حوزه تحول دیجیتال نظام بانکداری، راه‌اندازی نسخه جدید وب‌سایت وزمین است که به ارائه خدمات بانکی برای مشتریان طبق سند هویت برند و سئو محور می‌باشد. این وب‌سایت امکان دسترسی سریع به خدمات و محصولات بانکی را فراهم کرده و تجربه ای مطلوب از خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد.
سامانه فراز، مهم‌ترین فعالیت چشمگیر و زبانزد بانک ایران زمین در حوزه بانکداری الکترونیکی است. این خدمت دیگر از سمت این بانک در سال ۱۴۰۲ بهینه‌تر و با قدرت بیشتری توانست از هوش مصنوعی بهره بگیرد. با ارائه سامانه فراز، سرویس‌های بانکی نوین، شخصی سازی خدمات و استفاده از زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال، می‌کوشد تا به توسعه خدمات نوآورانه و بر آوردن نیازهای مشتریان خود در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه بپردازد.
بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲ با راه‌اندازی مرکز نوآوری در دوره ای که ارائه خدمات به مشتریان نهایی در بازارهای مالی و خدمات کسب و کارهای نوپا نیازمند سهولت و سرعت استفاده از سرویس های بانکی بود، زیرساخت بانکداری باز را ایجاد کرد که نتیجه این اقدام ارائه محصولی دیجیتال تحت عنوان «سامانه بوم» شد.
این بانک در راستای ایجاد و توسعه یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌ها و همچنین استارتاپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرد تا با نوآوری در سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید کنند و به سودآوری برسند.
نویسنده: صمد جعفری

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •