×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهم‌ترین رویکرد حمایتی بانک صادرات از صنایع و پتروشیمی

بهگزارش سیمای اقتصادی ، یکی از مهمترین راهبردهای بانک صادرات ایران برای کمک به یکی از صنایع مادر تخصصی و زیرساختی در اقتصاد کشور بر حمایت از تولید و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و صنایع وابسته قرار گرفته است. این رویکرد در سال‌های اخیر با سرعت مورد توجه قرار گرفت و به بسیاری از دغدغه‌ها برای تامین مالی زنجیره ارزش در این صنایع پاسخ داده است.
بانک صادرات ایران هم به منظور تأمین نیازهای داخلی و رشد صنایع فرعی، در دوره مدیریتی جدید خود تمرکز را بر حمایت از صنایع بالادست صنعت پتروشیمی قرار داده است و بر آمادگی خود برای ارائه حمایت گسترده از طریق قابلیت‌های نوآوری‌های نوین خود در تامین مالی ساخت داخل این صنعت تأکید دارد.
مدیریت این بانک معتقد است که صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشران، ارزآور و راهبردی برای کشور محسوب می‌شود، به همین منظور، با حمایت‌های خود از صنعت پتروشیمی نفت قصد دارد تا زمینه مسیر خودکفایی و توسعه پایدار اقتصادی را با اجتناب از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی را فراهم کند.
در این راستا، از طریق شبکه گسترده شعب داخلی و خارجی، حمایت خود را از حل مشکلات تأمین مالی و مدیریت وجوه صادراتی این صنعت اعلام می‌کند و اقداماتی چون اعتبارات اسنادی، تنزیل، تأمین مالی موازی و فاینانس با دوره پنج ساله را ارائه می‌دهد.
بانک صادرات، به همراه برنامه‌های آینده جهت بهبود شاخص‌های عملیاتی، بهره‌وری منابع در تولید، اشتغال و ارزآوری را تضمین می‌کند و از عوامل اصلی برای توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و تحول دیجیتال در کشور استفاده می‌کند. همچنین از قابلیت‌های شرکت تامین سرمایه سپهر و شرکت‌های زیرمجموعه برای حمایت از فعالان صنعت پتروشیمی بهره می‌گیرد.
یکی از مواردی که صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از آن رنج می‌برد خام فروشی است و اگرچه در سالیان اخیر این امر بهبود یافته اما همچنان تلاش‌های برای کاش خام فروشی و نیمه خام فروشی ادامه دارد به گونه‌ای که یکی از اولویت‌های بانک صادرات بر ایجاد ارتباط موثر با دست‌اندرکاران بخش پایین‌دستی این صنعت قرار گرفته است.
بانک صادرات ایران در همکاری با شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس تفاهم‌نامه‌ای با ارزش بالغ بر صدها هزار میلیارد ریال منعقد کرده است و از طریق پلتفرم محصول راهبردی “پتروصادپلاس”، توانایی تأمین مالی برای پروژه‌های بزرگ صنعت پتروشیمی را فراهم کرده است.
بانک صادرات ایران به منظور تقویت همکاری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجربیات ۷۲ ساله خود در خدمت به واحدهای اقتصادی، دستاوردهای مهمی را از طریق زیرمجموعه‌های بانکداری جامع رقم زده است و از سال گذشته تاکنون با تشکیل سه اداره کل «بانکداری شرکتی»، «بانکداری خرد و بازاریابی» و «بانکداری اختصاصی، تجاری و مطالعه بازار»، در ارائه خدمات ویژه و جامع به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی موفق به کسب دستاوردهای مهمی شده که عمدتا بر شناخت و رفع نیازهای تک تک مشتریان و تأمین مالی بهینه بخش تولید و استمرار اشتغال متمرکز بوده است.
مدیریت درخواست‌ها و نیازهای مشتریان و واحدهای تولیدی، تأمین مالی شرکت­‌ها و سازمان­‌های بزرگ پالایشی، پتروپالایشی، خودروسازی، فولادی، معادن، دارویی، بهداشتی، مواد غذایی، بیمه‌­ای، کارگزاری، صندوق‌ها و سازمان­‌ها از طریق انعقاد تفاهم­‌نامه­‌های کلان، تخصیص خط اعتباری، مدیریت حضور در نمایشگاه­‌های تخصصی با هدف حمایت از صنایع و تقویت و توسعه سطح همکاری‌ها و مراوده‌­های مالی و بانکی با مشتریان ارزش‌آفرین، تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری‌ها، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای بانک در یکسال اخیر بوده است.
به قلم : صمد جعفری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •