×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نخستین جشنواره قرآنی حیات با شعار «حس یک انتخاب تازه»

به گزارش سیمای اقتصادی ، هادی قاسمی مدیر جشنواره حیات در ابتدا به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: نیاز ما و عطش مردم در توجه به مفاهیم قرآن بیشتر شده است، این موضوع خود را در برنامه قرآنی محفل و اجتماع صدهزار نفری مردم نشان داد.

 

مدیر جشنواره حیات محور جشنواره را سبک زندگی دانست و ادامه داد: جریان سازی مفاهیم قرآنی در سبک زندگی و ترویج آن در خانواده است که با توجه به اضطراب جهان دمیدن مفاهیم قرآنی در بین نسل جوان و سبک زندگی می‌تواند در ایجاد آرامش، موثر باشد.

 

بابایی دبیر جشنواره حیات نیز اظهار کرد: اساس این جشنواره توجه به حفظ موضوعی است که از آبان سال گذشته آغاز و ۱۲ هزار نفر از آن استقبال و ثبت نام کردند.

 

بابایی مخاطب اصلی این جشنواره را دانشجویان دانست و گفت: یکی از ابزار مورد نظر در جامعه ما هنر است که قرار است در این جشنواره تلفیقی از قرآن و هنر محقق بشود و به بحث هنر که صد دانشگاه متولی هنر هستند توجه شده است.

 

دبیر جشنواره حیات درباره جزئیات برگزاری این جشنواره افزود: ۹رشته برای برگزاری این جشنواره تعریف شده است و اساس برگزاری این جشنواره حضور افراد متخصص نیست بلکه جذب حداکثری دانشجویان است.

 

بابایی درباره بخش‌های مهم جشنواره گفت: در نه رشته‌ای که اشاره شد، پنج رشته آوایی شامل قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، حفظ سُوَر منتخب، با موضوع کاربرد در سبک زندگی، شامل سوره واقعه، حشر، الرحمن، هجرات و یس. رشته مداحی و قران خوانی و یک رشته کتبی است با محتوای حیات که بصورت استانی برگزار شده است و برترین‌ها به مرحله نهایی جشنواره راه یافته اند و در این جشنواره به راه یافته گان به مرحله نهایی توجه ویژه‌ای شده است.

 

وی افزود: بخش بین المللی جشنواره حیات سال آینده با موضوعاتی نظیر وعده صادق و بیداری دانشجویان جهان مخصوصاً آمریکا، هدف گذاری و برگزار خواهد شد، توجه و تمرکزی که قرار بود در بخش مقاومت باشد به حوزه نگاه دانشجویان جهان با شعار صدای آزادی خواهی بدون روتوش تعمیم خواهد یافت.

 

افتتاحیه جشنواره حیات ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت با حضور ۲۵۰ نخبه قرانی در مشهد مقدس خاتمه برگزار خواهد شد و ۴۵۰ منتخب از بین ۱۲ هزار نفر شرکت کننده به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •