×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه گذاری در راستای راهبرد تکمیل زنجیره ارزش را جهاد می دانیم/ حمایت قاطع از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت پتروشیمی در لامرد

 

به گزارشسیمای اقتصادی  به نقل از نیپنا؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه، ۱۷اردیبهشت) به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به این منطقه سفر کرد.

وی در نشستی که با حضور مدیران، مسئولان و نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت از حضور سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بومی در منطقه ویژه لامرد برای ایجاد تاسیسات پتروشیمیایی با هدف تکمیل زنجیره ارزش حمایت قاطع می کند.

شاهمیرزایی، وجود زیر ساخت های مطلوب، سهولت دریافت و تامین خوراک، برخورداری از مزیت حمل و نقل محصولات پتروشیمی و دسترسی به بازارهای صادراتی را از مزیت های بالقوه منطقه ویژه لامرد برای ایجاد صنایع پتروشیمی و نیز توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی دانست و افزود: به منظور بررسی احداث واحدهای پتروشیمی در منطقه لامرد، کمیته ای در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور تدوین بسته های سرمایه گذاری و نیز بررسی دریافت مجوزهای لازم تشکیل می شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در لامرد با رعایت کامل قوانین، دستورالعمل ها و نیز اصول زیست محیطی انجام می شود.

وی با تاکید بر ایجاد پارک های شیمیایی و نیز تکمیل زنجیره آروماتیک‌ها در منطقه لامرد، افزود: باید از خام فروشی پرهیز کرد و با جدیت به سوی تولید محصولات نهایی حرکت کرد تا شاهد توسعه کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزود: سرمایه گذاری در راستای راهبرد تکمیل زنجیره ارزش را جهاد می دانیم، زیرا مصمم هستیم که در سال جهش تولید و مشارکت مردم باید به سوی توسعه متوازن صنعت پتروشیمی گام برداریم.

 

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی در ادامه سفر دو روزه خود، از طرح های پتروشیمی در منطقه انرژی بر پارسیان نیز بازدید خواهد کرد.

 

وی، روز گذشته نیز از طرح های پتروشیمی مستقر در منطقه کنگان بازدید کرد و با برگزاری نشست های تخصصی-فنی با مدیران و مجریان طرح های پتروشیمی روند عملیاتی، تحولات و پیشرفت های این طرح های توسعه ای را بررسی می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •