×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 18 خبر
برگزاری بزرگترین اجتماع امام‌رضایی‌ها با شعار “ایران، یک حرم است”

به گزارش  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، دومین جلسه هماهنگی اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها با حضور وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، سید امیر حسین ساداتی معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مصطفی عرفانیان معاون فنی و عمرانی، فرزاد هنرور معاون خدمات شهری، زینب عبادی معاون حمل‌ونقل و ترافیک، رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی، رئیس اداره HSC، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به آماده باش کامل معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی، فنی و عمرانی، خدمات شهری، حمل و نقل ترافیک برای اجرای دومین اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها در منطقه ۱۲ گفت: یکی از اتفاقاتی که باعث حضور گسترده مردم و شهروندان تهرانی در معابر و مسیرهای منتهی به منطقه ۱۲ و میدان خراسان در چند سال اخیر شده بود، برگزاری نخستین اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها بود.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته طبق اولین برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قراربود تا این برنامه در محور میدان انقلاب برگزار شود اما بعد میدان خراسان برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شد، افزود: به جرات می توان گفت که در سنوات گذشته شاهد حضور گسترده مردم در معابر و میادین منطقه به مانند نخستین اجتماع بزرگ امام رضایی ها نبودیم.

 

انارکی محمدی با تاکید بر اینکه برای اجرای مراسم امسال آسیب شناسی نخستین اجتماع بزرگ امام رضایی ها انجام شده است، یادآور شد:با توجه به اینکه سال گذشته این برنامه در اواسط هفته برگزار شد که باعث ایجاد مشکلات ترافیکی در محدوده منطقه ۱۲ شد، اما امسال این اجتماع روز ۲۸ اردیبهشت ماه در جمعه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه انجام این قبیل کارها باید دلی انجام شود، تاکید کرد: از قدیم میدان خراسان به نام امام رضا مزین بوده است و درنظر داریم این کار دلی انجام شود. کما اینکه یکسری تکالیف را ستاد شهرداری تهران به عهده منطقه و معاونت ها قرار داده است. باید این کار مردمی اجرا شود و با نیت باشد.

 

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه مناطق دیگر نیز مشارکت دارند، گفت: اما فرض ما بر این است که منطقه ۱۲ مجری و میزبان این برنامه است چرا که تمام معابر در مسیر این گردهمایی در منطقه ۱۲ قرار دارد. و صفر تا صد این برنامه در محدوده منطقه قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تا کنون جلساتی را با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره چگونگی برگزاری دومین اجتماع بزرگ امام رضایی ها برگزار شده است، افزود: باید در موضوعات ترافیکی هماهنگی هایی با پلیس راهبر انجام شود و محدودیت هایی را در معابر همجوار ایجاد شود. همچنین نمایندگان دو معاونت ترافیک و خدمات شهری باید در جلسات مشترک با پلیس راهبر حضور داشته باشند. هر موضوعی که در این موضوع داریم شهرداران نواحی و معاون فنی و عمرانی احصاء کنند. به عنوان مثال اگر نیاز به آسفالت کردن معابر در این محور وجود داشته باشد باید به صورت جداگانه محاسبه شود.

 

وی ادامه داد:برای بهبود وضعیت ترافیکی این مسیر اتوبوس های برقی و بی آر تی جمع آوری می شوند.

 

در ادامه این جلسه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: در آسیب شناسی هایی که در خصوص نخستین اجتماع بزرگ امام رضایی ها انجام شد، برای عدم تمرکز بالای جمعیت در میدان خراسان؛ برای امسال محور این برنامه از میدان امام حسین تا خیابان تیردوقلو با ۳ استیج بزرگ در نظر گرفته شده است.

 

سید امیر حسین ساداتی افزود: در طول مسیر نیز ۳۰ تا ۴۰ ویدئووال نیز برای اکران مراسم استیج های بزرگ در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران نیز در طول این مسیر پردیس هایی به همراه استیج های کوچک برای برگزاری برنامه های فرهنگی در نظر گرفته اند، ادامه داد: مقرر شده تا تمامی شهروندان و شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ به وسیله مترو و بی آرتی خود را به مسیر برگزاری این مراسم برسانند. همچنین پارکینگ های عمومی منطقه نیز برای جلوگیری از عدم ورود خودروهای شخصی به محدوده برگزاری فعالیت دارند. همچنین بنرهایی نیز مبنی بر عدم ورود خودروهای شخصی به محدوده برگزاری مراسم نیز از یک هفته قبل در طول مسیر نصب می شود.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه بیان کرد: همچنین قرار است تا سرویس های بهداشتی پرتال کل شهرداری تهران دستور داده شده به این محور منتقل شود.

 

وی یادآور شد: همچنین تمامی مساجد، حسینیه ها و تکیه های طول مسیر شناسایی شده تا شهروندان از سرویس های بهداشتی این مجموعه ها نیز در صورت نیاز استفاده کنند.

 

ساداتی با اشاره بر اینکه HSC منطقه ایمنی کل مسیر را بررسی می کند، تاکید کرد: سال گذشته تراکت های عذرخواهی در طول مسیر تهیه و پخش کردیم و امسال از یک هفته قبل این تراکت ها طراحی و توزیع شود. همچنین باید به تمامی مراکز درمانی در محدوده و خارج از مسیر اطلاع رسانی شود تا آماده خدمات رسانی به مهمانان ما در صورت نیاز را داشته باشند.

 

برنامه ریزی برای پاکسازی مسیر برگزاری مراسم در سه نوبت

 

در بخش دیگر این جلسه معاون خدمات شهری منطقه ۱۲ نیز گفت: با توجه به اینکه ۳ میدان بزرگ این منطقه درگیر برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی ها هستند، تدابیر ویژه ای برای پاکسازی قبل، حین و بعد از اجرای مراسم در نظر گرفته شده است.

 

فرزاد هنرور افزود: تمامی این کارها با توجه به نیروهای محدود موجود و اینکه باید نظافت کل منطقه را نیز طبق برنامه های روتین انجام دهند؛ برنامه ریزی می شود.

 

لکه گیری آسفالت معابر منتهی به دومین اجتماع بزرگ امام رضایی ها

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه نیز تاکید کرد: در صورت لزوم لکه گیری و بهبود آسفالت مسیر مراسم در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

 

جمع آوری اتوبوس های برقی در طول مسیر برگزاری مراسم

 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته فعالیت مترو تا ساعت ۲۳ شب برای تخلیه جمعیت افزایش پیدا کرد. همچنین در میادین اصلی شهر نیز اتوبوس هایی برای انتقال شهروندان به مسیر مراسم در نظر گرفته شد.

 

زینب عبادی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته از نیمی از ظرفیت پارکینگ امیر کبیر استفاده شد، اما امسال امکان استفاده از کل ظرفیت این پارکینگ وجود دارد. همچنین در صورت نیاز ۳۰ ون برقی برای تردد افراد سالمند و بانوان در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی؛ تعدادی تاکسی گردشگی نیز در محور خیابان قیام و خیابان های اطراف برای خدمات رسانی به شهروندان مستقر می شوند.

 

استقرار گشت های فوریت های اجتماعی در مسیر برگزاری مراسم

 

محمد جواد جلالی مدیر اداره آسیب های اجتماعی منطقه نیز از استقرار ون های گشت آسیب های اجتماعی در طول مسیر خبر داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •