×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بانک قرض الحسنه مهر ایران چکونه از تولید و اشتغال حمایت می‌کند؟

به گزارش “سیمای اقتصادی” بانکداری خرد می‌تواند هم از توليدکننده و هم از مصرف‌کننده حمايت كند. اين الگويي است كه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در پيش گرفته تا هر دو بخش اصلي اقتصاد يعني طرفين عرضه و تقاضا را بهره‌مند سازد. طرح حمايت از كالاي ايراني به جاي ارائه وام‌هاي كلاني كه بازپرداخت آن براي بيشتر بنگاه‌ها كار آساني نيست، مصرف‌كنندگان را هدف قرار داده است.

در طرح‌های حمایت از تولید و اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تسهيلات خريد کالا و خدمات ايراني، به مصرف‌کنندگان پرداخت مي‌شود. اين نوع تسهيلات، تحريک تقاضا، افزايش توليد و در نتيجه رونق بنگاه‌ها را به دنبال دارند. از طرف ديگر، افزايش توليد نيازمند به‌كارگيري نيروي كار بيشتر است كه در نهايت به افزايش اشتغال مي‌انجامد.

در طرح‌های حمایت از تولید و اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزايش قدرت خريد خانوارها به کمک بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌آيد تا با ايجاد شغل بيشتر، توليد خود را افزايش دهند. اين تسهيلات امکان خريد اقساطي و بلند مدت انواع كالا و خدمات را بدون افزايش هزينه فراهم مي‌كند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این تسهیلات را به اموری مانند خريد کالا، درمان، تعميرات و ساير نيازهاي اساسي خانوار تخصيص داده و قصد دارد دامنه پوشش اين تسهيلات را به کالاها و خدمات بيشتري، گسترش دهد.

شرکت سهامی فرش ایران و فروشگاه‌های زنجیره‌اي کوروش، از جمله مراکزي هستند که در همكاري با بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، استفاده از اين تسهيلات را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند. علاوه بر اين، ساخت نيروگاه خورشيدي و خريد موتورسيكلت‌هاي سازگار با محيط زيست، ديگر اقدامات حمايتي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در راستاي توليد و اشتغال هستند.

علاوه بر بخش تولید، در بخش خدمات نیز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تفاهم‌نامه‌هایي با صندوق رفاه دانشجويي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامي، شرکت‌هاي بيمه، شرکت‌هاي آب و فاضلاب، شهرداري‌ها و بنياد مسکن گام‌هاي مثبتي در حمايت از اشتغال‌زايي برداشته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در موارد متعددی با ایجاد شبکه ارتباطی بين دولت، سازمان‌ها و نهادهاي حمايتي، خيرين و متقاضيان اشتغال، توانسته منابع مالي مورد نياز طرح‌هاي توليد و اشتغال را با استفاده از ابزارهاي بانکداري اسلامي تا دو برابر افزايش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.