×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
نقش پر رنگ انرژی های تجدیدپذیر در  سند استراتژی توسعه همکاری انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

 

🌍به گزارش گروه بین الملل ساتبا، در متن “سند استراتژی توسعه همکاری انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تا سال ۲۰۳۰” که توسط وزیر نیرو به امضا رسید، علاوه بر بخش های مرتبط با صنعت برق، نفت و گاز و انرژی اتمی در دو بخش مجزا به حوزه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی پرداخته شده است.

🔹در بخش های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی این سند بر ایجاد ساز وکارهایی برای گسترش همکاریهای تحقیقاتی، فناورانه و آموزش نیروی انسانی با هدف تدوین و پیاده سازی سیاست های توسعه پایدار در کشورهای عضو تاکید شده است.گسترش همکاریها در توسعه زیر ساخت های لازم برای ذخیره سازی برق و انعطاف پذیری در شبکه در حضور انواع نیروگاه های تجدیدپذیر از دیگر مواردی بود که در این سند به آنها پرداخته شده است.

🔹در متن  این سند، همچنین تهیه نقشه راه “سند همکاریهای کاربرد منابع انرژی های تجدیدپذیر” که در سال ۲۰۲۲ تهیه شده بود پیش بینی شده است. با پیگیری گروه بین الملل ساتبا مشخص گردید در سند همکاریهای اقتصادی کشورهای عضو نیز که در سال گذشته امضا شده بود، بر لزوم گسترش همکاریها در حوزه سرمایه گذاری در اقتصاد سبز به خصوص انرژی های تجدیدپذیر تاکید شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.