×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، “سوده نجفی” در این نشست در جمع مدیران، مسئولین و نمایندگان ذیربط کمیته کاهش مصرف پلاستیک ضمن اشاره به چاره اندیشی نهادهای مسئول نسبت  به مسئله کاهش مصرف پلاستیک گفت: در حوزه محیط زیست باید در راستای جهانی شدن و دیپلماسی محیط زیست حرکت کنیم و یکی از نکاتی که همواره مغفول مانده است عدم جرم انگاری در حوزه محیط زیست است، بنابراین انتظار می‌رود که نهاد‌های مسئول در این خصوص با تصویب قوانینی چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح حذف پلاستیک نیست بلکه ما بدنبال کاهش مصرف آن هستیم و باید این فرهنگ سازی را ابتدا از خودمان شروع کنیم . همسو بودن حاکمیت با مردم چه در بحث اجرا و چه در بحث نظارت ، از ارکان اصلی پیشرفت این طرح میباشد.

سوده نجفی در ادامه به موضوع فرهنگ سازی در این زمینه پرداخت و گفت: نکته مهم در سیاستگذاری فرهنگ سازی است ،انتظار میرود با همکاری آموزش و پرورش این فرهنگ سازی از مهدکودک و دبستان ها آغاز شود و با ساخت برنامه های کودک و انیمیشن های مرتبط با محیط زیست ، کاهش مصرف پلاستیک آموزش داده شود.

وی در پایان ادامه داد: لازمه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی تغییر الگوی رفتاری در جامعه است  چراکه این تغییر عادت موجب فرهنگ‌سازی و کاهش مصرف خواهد شد.در خیلی از کشورهای دنیا، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف منع شده است که مشهورترین آنها کنیا است که استفاده از این کیسه‌ها در آنجا کاملا ممنوع است و محدودیت‌های دیگری برای سایر انواع پلاستیک وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.