×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 32 خبر
  همکاری ساتبا و شهرداری اصفهان برای احداث نیروگاه های زیست توده اصفهان

 

🔹طی جلسه مشترکی که با حضور متخصصان ساتبا و شهرداری اصفهان در محل سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق(ساتبا) برگزار شد، اعضای کمیته مشترک فنی و اجرایی، در خصوص توافقنامه بین این سازمان و آن شهرداری به بحث و بررسی پرداختند. همچنین نقشه راه برنامه اجرایی احداث نیروگاههای زیست توده و تدوین آیین نامه کارگروه مشترک در دستور کار قرار گرفت.

🔹حلیا سادات حسینی شکرابی، مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه های زیست توده ساتبا در این جلسه خاطرنشان کرد: علاوه بر اهمیت توسعه نیروگاه های زیست توده بر مبنای استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و تولید برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر، باید این نکته را نیز مدنظر داشت که استفاده از این فرایندها در مدیریت پسماند و کاهش تولید آلایندگی ناشی از زباله برای شهرداری ها بسیار موثر است.

🔹 از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت ۲۰۰ مگاواتی جهت توسعه نیروگاه های زیست توده فراهم شده که پرداخت اصل و سود سرمایه گذاری از محل مقدار سوخت صرفه جویی شده، تامین و نرخ خرید برق هم به صورت ارزی و هم به صورت ریالی انجام می شود.

🔹میزان پتانسیل تولید برق از انواع منابع انرژی زیست توده در کشور بیش از ۸۰۰ مگاوات براورد شده که از این ظرفیت ۱۳.۸ مگاوات نصب شده و پنج نیروگاه دیگر نیز به ظرفیت ۲۲.۲ مگاوات در حال ساخت است؛ به علاوه برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه در کلان شهرها و شهرهای ساحلی در دستور کار ساتبا قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.