×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایش مستمر وضعیت منطقه با کمک فنآوری های نوین هوشمندسازی

🔸در نهایت هدف ما این است که به شهر هوشمند برسیم. در شهر هوشمند سفر غیر ضروری نداریم، ترافیک و آلودگی هوا کمتر است و از تکنولوژی های روز استفاده خواهد شد.

🔸لازمه این کار این بود که ما در مجموعه شهرداری در فضایی هوشمندانه تری کنار هم قرار بگیریم و پروژه ها و برنامه های خود را مدیریت کنیم. تلاش کردیم سامانه ای را راه اندازه کنیم با نام مدیریت و کنترل مدیریت شهری تا هر آن چیزی که نیازمند مدیریت بهینه هست را فراهم کنیم و مدیریت مبتنی بر داده را شروع کنیم. داده های منطقه را جمع آوری کردیم و پروژه ها و برنامه های را که در محلات شروع کردیم را به تفکیک معاونت ها و ادارات وارد این سامانه کردیم.

🔹از این طریق معلوم می شود که ما در هر محله چه اقداماتی را انجام داده و تا انتهای سال چه مقدار از کار باقی مانده است.

🟤در واقع یک برنامه ریزی عملیاتی را شروع کردیم که این سامانه به تحقق این برنامه ریزی عملیاتی کمک می کند. تلاش بر این هست که فعالیت همکاران شهرداری شفاف باشد.  هر یک از همکاران در روز و هفته و ماه چه اقداماتی قرار است انجام دهد.معلوم باشد در هر حوزه از جمله ترافیک، فضای سبز، عمران و … چه اقداماتی انجام می شود.

🔸لازمه این توسعه خدمات و شفافیت این است که مردم را بیشتر مشارکت بدهیم در حل مسایل. یعنی هم از مردم بخواهیم که شما اولویت های تان چیست و ما چه کاری را برای شما انجام دهیم و در ادامه مردم نظارت بکنند که آیا کار انجام شده است و اگر انجام شده با چه کیفیتی صورت گرفته است. شهرداری و مردم با مشارکت هم کارها را به پیش ببرند و زندگی شهری مطلوب تری را رقم بزنیم.

🔸رونمایی این سامانه به ما کمک می کند در این مسیر حرکت برداریم تا مردم در فضای الکترونیک با شهرداری کار کنند. اگر می‌خواهند خدماتی دریافت کنند نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. اینها در واقع مکمل هم هستند. یعنی شهر و شهرداری هوشمند تا از این طریق به سمت الگوی شهروند نمونه حرکت کنیم.

🔹این کار به صورت پایلوت در منطقه ۵ انجام شده و با هماهنگی و طرح موضوع در شهرداری تهران، می توان این اقدام را در سایر مناطق و مجموعه شهرداری انجام داد. البته سامانه های همچون شهرزاد، شهریار و … قبلاً کار شده هست و همه این اقدامات در راستای هم در جهت رسیدن به یک مدیریت بهینه خواهد بود.

🔸این سامانه باعث خواهد شد کنترل بهتری بر روی اقدامات صورت بگیرد و گزارش دهی و گزارش گیری را شفاف تر می کند.ما ناگزیر هستیم در این مسیر حرکت کنیم. این مسیر در دنیا تجربه شده و لازمه رسیدن به موفقیت گام برداشتن در چنین مسیری می باشد. بدون مدیریت مبتنی بر داده، مدیریت مطلوب امکان پذیر نخواهد بود. باید داده ها به درستی در اختیار مدیر قرار گیرد تا اشراف کاملی داشته و در نهایت راهبری مناسب صورت پذیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.