×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شهردار منطقه ۵ در نشست بانوان منطقه: لازمه زندگی خوب، ایجاد جامعه دینی خانواده محور همراه با زیست عفیفانه

🔻به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شهردار منطقه ۵، در ابتدای این نشست گفت: در خصوص حضور زن در اجتماع سه نگاه وجود دارد:نگاه سنتی شرقی که زن باید در خانه باشد و حق حضور در اجتماع ندارد و آفریده شده است برای خدمت به مرد.نگاه جوامع غربی بعد از رنسانس که در ابتدا با نگاه برابری زن و مرد شروع شد ولی به مرور استفاده ابزاری از زن ملاک اصلی قرار گرفت و به اسم آزادی زن، انسانیت زن زیر سوال قرار گرفت.نگاه اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی به زن‌ اولا انسانی است، در این رویکرد بین زن و مرد هیچ تفاوتی به لحاظ اشرف مخلوقات بودن وجود ندارد.زن باید حضور موثر در خانواده و سپس اجتماع داشته باشد. در این نگاه زن رکن رشد و پیشرفت جامعه است‌.
🔻شهردار منطقه ۵ گفت: از نگاه خداوند جامعه خوب جامعه دینی است. در این جامعه دینی تک تک افراد خوب زندگی می کنند.خداوند نعمت های فراوان داده که خوب زندگی کنیم. لازمه این خوب زندگی کردن این است که دستورالعملی را که فرستاده فهم کنیم و به کار ببندیم.
🔻او گفت: چهار اصل اساسی در دستورالعمل تمامی ادیان وجود دارد. چگونگی تعامل انسان با خدا، نسبت انسان با دیگران، نسبت انسان با خود و نسبت انسان با طبیعت. اگر این دستورالعمل را به کار ببندیم زندگی خوبی نیز خواهیم داشت.
🔻گودرزی در مورد علت وجوب حجاب گفت: علت حجاب آرامش انسان است. پیوند خانواده در اسلام بسیار مهم است.امام صادق(ع) می گوید: دین یک پوسته و یک جوهره دارد. پوسته آن اعمال عبادی است. اما جوهره آن ۴ چیز است:انسان نسبت به جامعه مسلمین دغدغه داشته باشد. صداقت داشته باشد.امانت دار باشدو در نهایت عفیف باشد.
🔻شهردار منطقه ۵ اظهار داشت : رکن خانواده از نظر اسلام زن هست. زن می بایست در کنار فعالیت های اجتماعی، به همسرداری و پرورش فرزند توجه ویژه داشته باشد.بانوان ما می بایست عفیفانه در اجتماع و محیط کار ظاهر شوند.با مبنا و معیاری که اصل آن خوب زندگی کردن است. شرط آن هم این است که سخن خدا را فهم کنیم. لازم است محیط اداری را سالم تر برگزار کنیم. حضور و مناسبات خود را بین همکاران با رعایت آداب اسلامی بکار ببندیم و هرکدام از ما سهم خود را در این خصوص ایفا کنیم.
🔻شایان ذکر است در این برنامه گروه سرود محله باغ فیض به اجرای برنامه پرداخت و در خاتمه این دیدار بانوان همکار درخواست ها و موضوعات شغلی خود را با شهردار منطقه مطرح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.