×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
اجرای طرح شاداب‌سازی ویژه دختران و زنان شهر به همت شهرداری منطقه۶ تهران/ اهداف؛ ارتقاء کیفیت زندگی، عزت نفس، کرامت و حس تعلق اجتماعی

🔻به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ مهدی بصیری، از مجموعه‌های شهربانو در شهر تهران به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، اجتماعی، فراغتی، ورزشی، هنری، کارآفرینی، آموزشی و مهارتی برای رشد و اعتلای جایگاه دختران و زنان جامعه یاد کرد و در این باره افزود: اکنون با تکیه بر این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هاست که شاهد توسعه عرصه حضور دختران و زنان شهر بیش از پیش فراهم شده است؛ بگونه‌ای اکنون می‌توانید آثار و برکات آن را دربهبودکیفیت زندگی، حضور مؤثر درعرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بالارفتن اعتماد به نفس و عزت نفس آنان ببینید.
🔻بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، اضافه کرد: اکنون با تلاش و پیگیری اداره امور زنان و خانواده شهرداری منطقه شش، طرح«شاداب‌سازی» دختران و زنان شهر با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف به شکل متمرکز در مجموعه شهربانو پیش می‌رود؛ اقدامات ارزشمندی که در نهایت به ایجاد احساس خوب ارزشمند بودن بانوان جامعه منجر خواهد شد. مجموعه شهربانو شهرداری منطقه۶ دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن چند منظوره و باشگاه ورزشی، استخر، خانه کودک، مزون، مرکزخدمات مشاوره، کتابخانه و… است که به دختران و زنان جامعه خدمات متنوعی ارائه می‌کنند، ضمن اینکه به منظور ایجاد محیطی امن، آسوده و راحت برای حضور این اقشار اجرای طرح بهسازی، به روز‌رسانی و فعالیت عمرانی این مجموعه انجام شده است.
🔻مهدی بصیری، با اشاره به اجرای طرح «شاداب‌سازی» در منطقه۶ ویژه دختران و زنان شهر در چند حوزه از ابتدای مرداد ماه تا پایان سال، یادآوری کرد: حوزه اول، آموزش‌های خانواده محور است که شامل راه‌اندازی انواع کارگاه‌ها موضوعی از جمله ازدواج، تعامل زوجین، تعادل کار و زندگی، تربیت فرزندان، مهارت‌های زندگی، مدیریت خانواده و فرزندان است. حوزه دوم، آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی، اهمیت حجاب وعفاف و به پوشی، آشنایی با سوادرسانه‌ای، الگوی مصرف غذای سالم و منزل‌آرایی، حوزه سوم، مربوط به مشارکت‌های اجتماعی، از جمله تشکیل خانه مشارکت‌های اجتماعی و اختصاص فضای کار دانش بنیان برای دختران و زنان شهر، راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف ازجمله مهارت درگفت وگو، تشکیل گروه‌های همدلی، تعلق محلی و تسهیل گری است.
🔻بصیری اضافه کرد: حوزه چهارم فعالیت درطرح «شاداب‌سازی» دختران و زنان شهر شامل توسعه خلاقیت و نوآوری است که بدین منظورکارگاه‌های تفکر خلاق، تفکر نقاشی و نقشه راهبردی، بوم‌شناسی، کسب و کار راه‌اندازی شده است. اما حوزه پنجم، شامل فعالیت فرهنگی و هنری است که بدین منظورعلاوه بر به روز‌رسانی کتابخانه مجموعه، راه‌اندازی کارگاه‌هایی درحوزه گویندگی، مجری‌گری، فیلم‌سازی، داستان‌نویسی، عکاسی، ‌اندیشه و… دردستورکار قرار گرفت و در حوزه ششم فعالیت نیز، دستاورد‌های دختران و زنان در قالب برپایی نمایشگاه، درمعرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.
🔻میرباقری، مدیر اداره امور زنان و خانواده شهرداری منطقه۶ تهران، نیز در این باره گفت: فعالیت‌های تفریحی و فراغتی، اردو‌های تفریحی، گردشگری و زیارتی، بازی‌های فردی، گروهی، فکری، تمرکز ذهن و ورزشی را مد نظر قرار داده‌ایم. در کنار آن پاتوق‌های مختلف از جمله گفت و گو، دورهمی، مادر و کودک، ایمنی و ادبی راه‌اندازی کردیم. کارگاه‌های آموزشی مختلف نیز با هدف بالا بردن سطح کیفیت زندگی بانوان و آشنا کردن آن‌ها با دانش روز و نیاز‌هایشان برپاشده است.
🔻محبوبه میرباقری، اضافه کرد: ما برای غنی‌سازی اوقات فراغت زنان و دختران شهر، برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرا کرده‌ایم؛ مثل برگزاری مسابقات و سرگرمی، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف مانند نشست عصرانه شاعرانه دختران، کارگاه‌های آموزشی آموزشی شعر و ادب، خلاقیت و نوآوری، دوخت‌های سنتی، طراحی روی پارچه، مجسمه‌سازی و… نمونه‌ای از این برنامه هاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.