×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعهد پتروشیمی اروند به تولید گریدهای جدید محصولات

 

به گزارش سیمای اقتصادی  ،در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : این شرکت متعهد به تولید گریدهای جدید محصولات خود است. وی اظهار داشت: کارخانه پتروشیمی اروند توانایی تولید هشت گرید در S.PVC و پنج گرید در E.PVC را دارد، اما تاکنون تنها دو گرید تولید می‌شد.

کریمی افزود که با توجه به نیازهای بازار و تأکید هلدینگ خلیج فارس، از ابتدای سال جاری تولید گریدهای متنوع E.PVC آغاز شده است و تاکنون سه گرید ۶۶، ۶۸ و ۷۲ تولید شده‌اند. وی همچنین اعلام کرد : برای اولین بار از اول مهرماه، تولید گرید ۷۵ که بسیار تخصصی و پیچیده است و تاکنون از خارج وارد می‌شد، آغاز خواهد شد.

کریمی ابراز امیدواری کرد که با تولید این گرید، نیاز چرم ایران به طور کامل تأمین شود و واردات E.PVC به صفر برسد. وی همچنین تأکید کرد که با افزایش تولیدات در سال‌های گذشته، پتروشیمی اروند قادر خواهد بود نیاز داخلی را به طور کامل برطرف کند.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : این شرکت توانسته است تولید S.PVC را بهبود بخشد. وی اظهار داشت : پیش از این تنها گرید ۶۵ تولید می‌شد، اما اکنون با تمهیدات جدید و پتانسیل‌های ایجاد شده در کارخانه، تولید همزمان دو گرید ممکن شده است.

کریمی افزود : علاوه بر گرید ۶۵ که نیاز عمومی کشور را تأمین می‌کند و کمبود آن معمولاً باعث التهاب در بازار می‌شود، برنامه‌هایی برای تولید گریدهای ۵۸، ۷۰ و ۶۰ نیز در دست اجرا است. وی ابراز امیدواری کرد : در آینده سبد محصولات شرکت کامل‌تر شود و بتوانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم اجازه صادرات PVC در حالی که ظرفیت مازاد وجود دارد، گفت: همان‌طور که می‌دانید، برق داخلی قطع می‌شود و صنایع پایین‌دستی نتوانسته‌اند به‌طور کامل تولید کنند و تولیدشان تعطیل شده است. بالاخره باید تمهیداتی بیندیشیم که بتوانیم صادرات انجام دهیم. اشتباهی که در سال‌های گذشته انجام شده و تاکنون این‌قدر قطعی برق نبوده که مصرف داخلی کاهش پیدا کند. متأسفانه اشتباهاتی که انجام شد و جلوی صادرات ما را گرفتند، اکنون با مشکل پر شدن انبارها و کاهش تولید مواجه هستیم. کریمی تأکید کرد : باید راهکارهایی برای رفع این مشکلات و امکان صادرات پیدا شود.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : به دلیل اورهال‌های سالیانه، تولیدات این شرکت کاهش یافته است. وی افزود که با توجه به اینکه صنایع پایین‌دستی در حال حاضر نمی‌توانند تولید کنند، ما تصمیم گرفتیم اورهال سالیانه را در این زمان انجام دهیم. اما این کاهش تولیدات باعث شده که انبارهای ما تنها بتوانند تولید یک ماه کارخانه را ذخیره کنند. خیابان‌های اطراف کارخانه تنها برای ۱۵ تا ۴۵ روز ظرفیت دارند و پس از آن باید تولید را به تدریج کاهش دهیم. این کاهش تولید تنها به S.PVC محدود نمی‌شود و در صورت کاهش تولید PVC، ناچاریم تولید خوراک بالادستی را نیز کاهش دهیم.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، اعلام کرد : کاستیک، با وجود سادگی تولید، یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پتروشیمی کشور است. وی تأکید کرد : کل صنعت کشور مصرف‌کننده کاستیک است و در صورت بروز مشکل در چرخه تولید، ایران که هم‌اکنون یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاستیک است، مجبور به واردات این محصول خواهد شد.

کریمی هشدار داد : در صورت تبدیل شدن ایران از صادرکننده به واردکننده کاستیک، قیمت این محصول به دو یا سه برابر قیمت فعلی خواهد رسید. وی افزود که اگر تولید داخلی آسیب ببیند و نیاز به واردات کاستیک پیش آید، قیمت‌ها به شدت افزایش خواهد یافت و صنایع پایین‌دستی کشور متحمل ضررهای جدی خواهند شد.

در پایان از محصول جدید E.PVC , E.7544 و تولید همزمان دو محصول E.PVC , E.7244/ E.PVC , E.6644 رونمایی شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.