×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
تعامل استانداری یزد و ایمیدرو برای شناسایی ذخایر معدنی و تامین زیرساخت ها

استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تامین آب این استان؛ گفت: اجرای برنامه انتقال آب از خلیج فارس به یزد در حال انجام است که طول آن به ۷۳۰ کیلومتر می رسد و با تکمیل آن ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب روانه این استان می شود.

 

فاطمی با بیان اینکه ایمیدرو در جهت شناسایی ذخایر و تامین زیرساخت معادن، با استانداری یزد در تعامل است، عنوان کرد: در بخش معدن و صنعت ابر پروژه های وجود داشت که از قبل انقلاب معطل باقی مانده بود اما امروز با اجرای برنامه های توسعه ای؛ پروژه هایی همچون سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن غرب آسیا و دومین معدن سرب و روی در دنیا و همچنین فاز توسعه فولاد آلیاژی یزد آماده افتتاح است.

 

وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ تنوع مواد معدنی در جایگاه نخست و میزان آن در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ گفت: استان یزد دارای ۷۰۰ معدن در مقیاس بزرگ و کوچک است اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت ها شناسایی شده است که در افقی گسترده و با شناسایی این ذخایر؛ ارزش افزوده چشمگیری را نصیب کشور خواهد کرد.

 

وی در زمینه تامین برق توسط شرکت های بزرگ صنعتی استان، اعلام کرد: در حوزه انرژی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی توسط چادرملو عملیاتی شد که ۱۷۰ مگاوات آن به شبکه سراسری متصل و مابقی آن نیز وارد شبکه می شود که بخشی از ناترازی های برق صنعت را مرتفع خواهد کرد.

 

مهران فاطمی افزود: قبل و بعد از انقلاب اسلامی سیمای استان یزد بسیار متفاوت بود. پیش از انقلاب در بخش جاده سازی، صنعت و معدن، سیستم بهداشت و… با مشکلاتی مواجه بودیم.

 

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب؛ اکنون یزد به عنوان ۵ استان برتر صنعتی کشور نقش آفرینی می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.