×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 36 خبر
اختصاص سه خط اعتباری بانک توسعه تعاون به میزان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال ویژه تعاونی ها

 

به گزارش سیمای اقتصادی ، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جشنواره تعاونی های برتر استان تهران اظهار داشت:حضور آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور در مراسم ملی جشنواره تعاونی های برتر، در روزهای آغازین فعالیت دولت چهاردهم نویدبخش روزهای خوب بخش تعاون در دولت چهاردهم است. این امیدواری وجود دارد که در برنامه های اقتصادی دولت جدید، حمایت ها و امکانات مناسبی را برای بخش تعاون شاهد باشیم.

وی افزود: تاکید رئیس جمهور بر ضرورت پرهیز دولت از مداخله در تعاونی ها و همچنین لزوم حل مشکلات اداری تعاونی ها دلالت بر احاطه و تسلط ایشان بر مسائل بخش تعاون است.فتاحی تصریح کرد: اعتقاد وافر مقام معظم رهبری به بخش تعاون و حمایت های ایشان همواره پشتوانه عظیم تعاونگران در ادامه فعالیت است. در برهه های زمانی مختلف شاهد حمایت ها و رهمنودهای موثر ایشان برای تبیین نقش و اهمیت تعاون در سطح اقتصاد ملی بوده ایم.

این مقام بانکی ادامه داد: حضور دکتر میدری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تجربه و سبقه چندین ساله ایشان در حوزه های رفاه، اقتصاد و تعاون در سطح وزارتخانه و در سطح اقتصاد کلان کشور می تواند موجبات ارتقای سطح عملکرد وزارتخانه باشد و فرصتی مغتنم برای بخش تعاون پدید آمده است.

فتاحی یادآور شد: سه خط اعتباری مجموعا به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر از سوی بانک توسعه تعاون به تعاونی ها اختصاص یافته است، سی درصد خط اعتباری به صورت متمرکز در اختیار معاونت تعاون ها و ۷۰ درصد نیز با هدف رفع موانع فعالیت تعاونی ها میان استانها توزیع گردیده است.

وی تاکید کرد: مطابق ماده ۲۹ قانون سیاست های اصل ۴۴ پیش بینی شده به میزان سی درصد عایدات حاصل از واگذاری ها برای تقویت بخش تعاون اختصاص یابد که تاکنون نیم درصد محقق شده است، رعایت سهم قانونی بخش تعاون در این فرآیند امکان رشد و توسعه تعاونی ها را فراهم می کند.همچنین اجرای سند توسعه تعاون مصوب دولت در سال ۱۴۰۲ نیز ظرفیت مناسبی برای بالندگی بخش تعاون است.

فتاحی گفت: هدفگذاری شده در سال جاری ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردد که تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده است. عملکرد مناسب بانک در تحقق شاخص ان پی ال در سطح ۳.۴ درصد نشان دهنده انضباط مالی و اعتباری بانک و خوش حسابی و تعهد مناسب تعاونگران است.وی بیان داشت؛ این انتظار وجود دارد که تعاونی ها علاوه بر بهره مندی از تسهیلات و خدمات مناسب بانک، توجه ویژه ای برای تمرکز حسابهای خود در بانک توسعه تعاون داشته باشند.

در این جشنواره که با حضور ویس کرمی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فخاری استاندار تهران، وفایی مدیر شعب استان تهران و آذرپناه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد از ۲۳ تعاونی برتر تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.