×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 32 خبر
نخستین ذوب فولاد سازی قائنات پس از سال های مدید

 

 

به گزارش سیمای اقتصادی ، این موفقیت بزرگ با حمایت‌های سازمان ایمیدرو، مدیران شرکت‌های ملی فولاد ، فولاد سازی قائنات، ایریتک و تلاش‌های پیمانکاران این حوزه محقق شده است.

 

در همین راستا محمد مهدی مستقیمی، مدیر عامل ایریتک،اظهار کرد: همبستگی و هماهنگی که بین تیم‌های اجرایی شرکت ایریتک، کارفرما و مشاور در یکسال اخیر صورت گرفت؛ این اتفاق بزرگ را رقم زد. وی افزود: کوره قوس الکتریکی این واحد با ظرفیت ۱۴۰ تن مذاب است و مراحل نصب و تست‌های نهایی نیز به اتمام رسیده‌ است.

 

براساس این گزارش، مجتمع فولاد قائنات با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی (بیلت) در راستای توسعه غیر متمرکز فولاد و بهره‌برداری از منابع موجود در منطقه تأسیس شده است.

 

مدیرعامل ایریتک بیان کرد: با اتمام پروژه فولادسازی قائنات نه تنها به اشتغال‌زایی در شرق کشور کمک می‌شود، بلکه تاثیر به سزایی در بهبود اقتصاد مردم بومی منطقه نیز خواهد داشت.

 

به گفته وی، با راه‌اندازی این پروژه و جذب جوانان نخبه منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، آینده‌ای روشن برای مردم بومی فراهم خواهد شد.

 

مستقیمی تأکید کرد: ایریتک در دوران تحریم و با تکیه بر دانش فنی ایرانی و بدون حمایت شرکت‌های خارجی توانست با بهره‌گیری از نیروی متخصص مهندسی و پیمانکاران بومی، این طرح را به نتیجه برساند.

 

لازم به ذکر است، این پروژه شامل بتن‌ریزی ۱۶۰ هزار متر مکعبی، کابل‌کشی ۶۰۰ کیلومتری، اسکلت فلزی ۲۴ هزار تنی و تجهیزات مکانیکی به وزن ۱۳ هزار تن است. همچنین، ۴۲ دستگاه ترانسفورماتور مختلف در این مجتمع نصب شده که ۲۳ دستگاه آن توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده است.

 

این طرح هم اکنون دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به طور کامل راه‌اندازی شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.