×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 52 خبر
تبدیل ۴۰۰ مدرسه کانکسی به مدارس امن با همت بنیاد برکت/ ایجاد ۱۴هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال خرد در استان مازندران

 

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه نواختن زنگ مدرسه خرما کلای قائمشهر با بیان اینکه یکی از کارهایی که بنا به دستور مقام معظم رهبری ستاد اجرایی فرمان امام دنبال می‌کند ساخت فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار و روستایی است گفت: تاکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۴هزار و ۶۳۵ مدرسه با مشارکت مجموعه بنیاد برکت و پانزده خرداد ساخته شده که از این تعداد سهم بنیاد برکت دو هزار و ۶۷۰ مدرسه بوده است.

 

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند و امسال هم به برکت نام امام پانصد مدرسه جدید به سیستم آموزشی کشور اضافه می‌شود.

 

مدنی اظهار کرد: ۴۰۰ مدرسه در سال‌های گذشته به صورت کانکسی بوده‌اند که با همت بنیاد برکت تبدیل به مدارس امن خواهند شد و ۱۰۰ مدرسه دیگر هم نوسازی و بازسازی می‌شوند.

 

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در حوزه آموزشی و تحقق عدالت آموزشی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: یکی از اقدامات قابل تامل در این بخش اهدای بسته‌های نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بوده که به مناسبت اول مهر دویست هزار بسته برای مناطق کم برخوردار کشور ارسال شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

وی به راه‌اندازی مدارس فناوری و مدارس تولید و مهارت هم اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت تاکنون متعهد شده که ۵۰ مدرسه را تجهیز کند که از این تعداد تاکنون شانزده مدرسه تجهیز شده و مابقی در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی به فعالیت‌های حوزه اشتغال هم در بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: در راستای حوزه اشتغال بنیاد برکت تاکنون ۴۱۰ هزار طرح خرد اشتغال انجام داده و امسال هشتاد هزار طرح خرد اشتغال را در دستور کار خود قرار داده است که برای اجرای این طرح‌ها ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

 

مدنی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار طرح خرد اشتغال‌زایی در کشور انجام شده است گفت: سهم استان مازندران از راه‌اندازی این طرح‌های اشتغال‌زایی ۱۴ هزار و ۵۰۰ طرح خرد بوده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هم امسال ۴ هزار و ۵۰۰ طرح خرد وکوچک اشتغال‌زایی دیگر هم به مرحله اجرایی می‌رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.