×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 43 خبر
راه اندازی دبیرخانه کمیته فقهی صندوق کارآفرینی امید

 

به گزارش از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله به مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم لبنان، به آرمان مقدس فلسطین اشاره کرد و گفت: هم اکنون این آرمان و انتفاضه فلسطین جهانی شده است و جوانان آمریکایی و اروپایی در حمایت از فلسطین به پاخاستند.

 

آقابابایی با تاکید بر اینکه قضیه فلسطین، مسیر فطرت های بیدار دنیاست اظهار داشت: در راه قدس که جنگ حق و باطل است، به پیروزی جبهه مقاومت ایمان داریم و با عنایت خداوند تبارک و تعالی نصرت و برتری دست خواهد یافت.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بخشی دیگر از سخنانش با تشریح ارکان این صندوق گفت: با توجه به تاکید دولت بر فعالیت تخصصی در حوزه حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، این صندوق با برگزاری جلسات آسیب شناسی و بررسی های مداوم در تلاش است تا به جهشی مطلوب در این حوزه برسد.

 

او با تاکید بر توجه کشورها به کسب و کارهای خرد و کوچک اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا حوزه تامین مالی بنگاه های بزرگ از سیستم بانکی و با استفاده از ابرازهای دیگر مثل بازار سرمایه تامین مالی می شوند بانک ها وظیفه تامین مالی کسب و کارهای خرد وکوچک و ایجاد اشتغال را بر عهده گرفته اند.

 

آقابابایی ادامه داد: در برخی کشورهای توسعه یافته از جمله جنوب شرق آسیا بیش از ۵۰ درصد منابع بانک به کسب و کارهای خرد و کوچک اختصاص یافته است و اثر گذاری آن در زنجیره ارزش دیده شده است ولازم است در ایران نیز که این میزان درحال حاضر زیر ۱۰ درصد است افزایش یابد.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با ارائه پیشنهاد به کمیته فقهی بانک مرکزی گفت: بهره مندی از فضای مجازی برای آموزش در حوزه فقهی بانکی می تواند آشنایی مردم به این موضوع را تداوم بخشد.

 

آقابابایی تاکید کرد: لازم است با هم افزایی همه بانک ها رعایت حدود و شرع الهی در ارائه خدمات بانکی، توسعه و تعریف محصولات جدید بر پایه مبانی اسلامی مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی عضو شورای فقهی بانک مرکزی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت کسب و کارهای خرد و کوچک در رونق اقتصادی خانوارها گفت: تامین مالی خرد اثر بخشی مطلوبی در اشتغال خرد دارد و مردم از آن بهره مندند و مجموعه های قرض الحسنه در این مسیر بیشترین نقش را خواهند داشت.

 

او با اشاره به اینکه مساله اشتغال اولویت خانواده هاست اظهار داشت: توجه به تامین مالی و معیشت مردم و کارآفرینان حائز اهمیت است و بسیاری از کارآفرینان در میانه راه تولید و کار با کمبود منابع مواجه می شوند که کمک های قرض الحسنه باید راه تولید را برایشان هموارتر کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی به اهمیت تمرکز بر قرض الحسنه تاکید کرد و افزود: با در نظر گرفتن نیاز کارآفرینان به تسهیلات بانکی و رعایت حدود شرعی و اقتصادی به رشد تولید و رونق اقتصادی کارآفرین کمک شود.

 

او همچنین بر بررسی مداوم بخش نامه ها و قانون ها در راستای اجرای قوانین در حوزه بانکداری اسلامی تاکید کرد.

 

جعفرصفائی مزید معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید هم در این آیین گفت: صندوق آمادگی دارد که با کمک دبیرخانه فقهی اصلاحاتی را در قراردادها و تنوع آنها ایجاد کند.

 

صفائی مزید با تاکید براهمیت توجه به شناخت بانکداری اسلامی افزود: نسبت به اثرات ربا در زندگی مردم دغدغه داریم همانطور که خداوند در قرآن کریم به وضوح گفته است ربا دشمنی و جنگ با خداست، شناخت بانکها و موسسات مالی با این موضوع را همانند جهاد در راه خدا می دانیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.