×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مسئولان باید راهگشای مردم باشند

 

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته تلاش کردیم در تهران مشکلات را با همراهی مردم حل کنیم، پیش از این در مدیریت شهری یک نگاهی وجود داشت؛ یک نگاه معتقد بود باید شهر را گران اداره کرد تا مردم از تهران مهاجرت بکنند و با کاهش جمعیت چالش‌هایی مانند ترافیک،آلودگی هوا،بی‌مسکنی و…. نیز حل خواهد شد.

زاکانی تاکید کرد: در برابر این نگاه ما معتقدیم، گرانی از تهران شروع شد و به سرعت در سایر شهرهای کشور نیز گسترش پیدا کرد. زیرا کل کشور خودش را با تهران تنظیم می‌کند.از طرفی کسی از تهران مهاجرت نکرد بلکه ساکنان آن حاشیه نشین گشته و بر مشکلاتشان افزوده شد.

مسئولان باید راهگشای مردم باشند

شهردار تهران تاکید کرد: بر همین اساس ما معتقدیم باید تهران ارزان شود تا کل کشور نیز ارزان بشود.مسئولین نباید خود را مقابل مردم ببینند و برای آنها تعیین تکلیف بکنند؛ بالعکس مسئولان باید با اقدامات خویش راه را برای مردم باز کنند.

تهران ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار دارد

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های شهر تهران در حوزه مسکن گفت: تهران ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار دارد. این ساختمان‌های ناپایدار در زلزله احتمالی بیشترین آسیب را خواهند دید و برای حل این چالش باید مردم را تشویق کرد تا به نوسازی بافت فرسوده بپردازند.

وی افزود: به عنوان مثال در طرح تشویقی در نظر گرفته شده توسط شهرداری تهران یک طبقه اضافی و در صورت تجمیع دو طبقه اضافی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، تا نوسازی برای مالکان صرفه اقتصادی داشته باشد .

شهردار تهران در ادامه با اشاره به حل مشکلات ناحیه نفرآباد تهران گفت: در منطقه نفرآباد تهران نزدیک به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سال‌ها به مالکان مجوز ساخت و ساز بیش از سه طبقه داده نمی‌شد با این بهانه که ساختمان‌های بیش از سه طبقه مشرف به حرم می‌شوند. همین موضوع باعث شده بود مالکان به سمت نوسازی بافت فرسوده نروند و عملاً این محله سال‌ها جز بافت ناپایدار شهری بماند. در آغاز مسئولیت با همراهی مهندس ضرغامی وزیر پیشین میراث فرهنگی، تسهیلاتی ایجاد کردیم تا ساکنان این محله بتوانند ساختمان‌های بیش از سه طبقه بسازند و این موضوع باعث شد امروز چهره نفرآباد کاملا تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بنابر بررسی صورت گرفته بر اساس بعد خانوار، امروز تهران به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکن نیاز دارد. بنابراین ایجاد زمینه برای نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در تهران یک ضرورت است .این کار علاوه بر ایجاد رفاه باعث رونق تولید و افت قیمت مسکن نیز می‌شود.

زاکانی با اشاره به طرح مباحث مرتبط ناترازی انرژی در کشور نیز گفت: عده‌ای معتقدند باید قیمت بنزین را آزاد کرد و به حدود ۵۰ هزار تومان برای هر لیتر رساند، این در حالیست که ۴۵ درصد مردم بنزین مصرف نمی‌کنند از طرفی در آن ۵۵ درصد باقی مانده نیز عده‌ای مصرف نامتعارف دارند که در صورت آزادسازی قیمت‌ها دست به گران‌سازی اجناس زده و اینگونه فشار بر مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در برابر این اقدام ما معتقدیم باید مدیریت مصرف انرژی را به دست خود مردم سپرد تا سود آن به جیب مردم برود. طرح یارانه طلا که بنده مطرح کردم مبتنی بر همین ایده بود که برگرفته از نظرات کارشناسان ارائه شده مرکز پژوهش‌های مجلس می‌باشد.

وی در پایان گفت: راه حل تمامی مشکلات در داخل کشور است و مسئولین با کوشش خود می توانند با گره گشایی از مردم دشمنان ایران را از ایجاد دسیسه در کشور نا امید کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.