×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قلب طهران درمقابله با بحران کم آبی و خشکسالی چندگام پیش می‌افتد

🔹به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران؛ فرزاد هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دوازده تهران در ابتدا مختصری درباره اهمیت اجرای این پروژه صحبت کرد و گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی و همچنین کاهش سطح‌ایستایی آب‌های زیر زمینی، لزوم تدبیر، برنامه‌ریزی و مدیریت برمنابع آبی بیش از پیش نمایان می‌گردد.

 

🔹هنرور، اضافه کرد: درچنین شرایطی عملاً استفاده از آب‌های زیر زمینی به جهت آبیاری فضای سبز، طی سال‌های اخیر با چالش و مشکل جدی مواجه بوده، و سال‌های آینده نیز این امکان وجود داردکه این منابع به طورکامل از دسترس خارج شوند؛ بنابراین باید آن مقادیر آبی که اکنون موجود هست جهت مصرف شهروندان شهر تهران، باید به شکل مدیریت شده و بهینه استفاده گردد چراکه از آب سد‌ها و سایر منابع آبی با ارزش تأمین می‌شود.

 

🔹معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران تصریح کرد: خوب طبیعی است که پس از این مرحله، پساب تولید شده توسط ساکنان شهر درتصفیه خانه‌های آب و فاضلاب مورد پالایش قرار گرفته و به نحو دیگری به چرخه مصرف باز می‌گردد؛ این پساب تصفیه شده(غیر شرب) هیچ کاربرد مصرف انسانی ندارد و تنها مورد استفاده فضای سبز برای آن پیش‌بینی شده است.

 

🔹فرزاد هنرور، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه۱۲ در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی و همچنین تأمین منابع آبی مورد نیاز به منظور آبیاری فضای سبز و درختان، احداث مخزن ۲ هزار متر‌مکعبی جهت ذخیره‌سازی آب غیرشرب را در محدوده میدان هرندی آغاز نموده تا پس از اتمام پروژه، ضمن دریافت سهمیه پساب تصفیه شده از شرکت آب و فاضلاب، نسبت به ذخیره‌سازی در این مخزن و در مراحل بعدی پمپاژ و ارسال به مخازن کوچکتر(لوکال) درسطح منطقه دوازده اقدام گردد.

 

🔹علیرضا حسیبی، رئیس اداره فضای سبزمنطقه۱۲ نیز در این باره‌گفت: پروژه احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی درمحدوده جنوب منطقه دوازده و در نزدیکی میدان هرندی واقع شده و درحال اجراست. اما پیش از این نیز به منظور انتقال و توزیع آب غیر شرب از این مخزن جهت استفاده فضای سبز سطح منطقه دوازده، تعداد ۱۲ مخزن بتنی ۲۵۰ مترمکعبی و همچنین حدود۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری دراین منطقه اجرا شده است.

 

🔹شایان ذکر است؛ معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه۱۲ تهران بنابه درخواست معاونت امور شهری این منطقه، پس از نظر مشاورین ذیصلاح وکارشناسان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و تصویب بودجه و اعتبار مربوطه، این پروژه از طریق حوزه فنی و عمران آغاز گردیده و طبق پیش‌بینی‌ها و تا افق یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.