×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
توافق مخابرات ایران با فناپ‌تلکام برای ارائه خدمات اینترنت TD-LTE

 

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران،یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسمی با حضور مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل و تعدادی از معاونان و مدیران شرکت مخابرات و مهندس صابر فیضی مدیرعامل فناپ‌تلکام، تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های همکاری مشترک شبکه و تجاری منعقد شد.

 

این تفاهم‌نامه به مدت یک سال بین شرکت مخابرات ایران و فناپ‌تلکام به امضا رسید و شرکت مخابرات ایران با توجه به امکانات و زیرساخت‌های واگذارشده بر بستر فیبر نوری به شرکت فناپ‌تلکام، از خدمات دسترسی بر بستر رادیویی TD-LTE این شرکت بهره‌مند می‌شود.

 

همکاری شرکت‌های حوزه ارتباطات، عامل رشد صنعت است

 

مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران، در این مراسم با تأکید بر اهمیت این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: با تقویت ارتباطات در کشور با همکاری شرکت‌ها و فعالان این حوزه، بخش درآمدی این صنعت بهبود خواهد یافت.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت صنعت ارتباطات و نیاز به خودتنظیم‌گری در این بخش، لازم است نهادهای تصمیم‌ساز، حمایت بیشتری را از شرکت مخابرات که همانند سلسله‌اعصاب، تمام زیرساخت‌های فناوری و ارتباطی پیکره کشور را به هم متصل می‌کند به عمل آوردند.

 

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه در همه دنیا، حاکمیت‌ها از توسعه صنعت ارتباطات حمایت‌های ویژه می‌کنند، تصریح کرد: با رشد روزافزون فناوری، نیاز مردم و تغییر سلایق آنان افزایش و تنوع می‌یابد بنابراین برای رسیدن به فناوری و خدمات نو باید به این صنعت کمک کرد.

 

وی اشاره به گستردگی شبکه ارتباطی مخابرات در سراسر کشور گفت: امیدوار هستیم این همکاری با تخصص و تجربه شرکت فناپ‌تلکام، و زیرساخت مخابرات به بهترین نحو پیش رود.

 

مدیر عامل مخابرات ایران با بیان اینکه همکاری با شرکت حرفه‌ای فناپ‌تلکام در بخش توسعه شبکه و تجاری می‌تواند در فعالیت‌های دو شرکت مؤثر باشد تأکید کرد: باید یک طرح کلان توسط دو مجموعه طراحی شود و هر شرکت، فعالیت‌هایی را که می‌تواند برای طرف دیگر مفید باشد، در اختیار طرف مقابل قرار دهد.

 

وی با اشاره به تأثیر ایجاد و اجرای طرح‌های راهبردی در شرکت مخابرات برای همکاری با مجموعه‌های مهم ارتباطی کشور افزود: زیرساخت‌های ارتباطی، نقش پیشران را در بین تمام صنایع و حوزه‌های مختلف اقتصادی را بر عهده دارند.

 

مهندس سلطانی همچنین با تشریح نقش بنیادی مخابرات در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور گفت: اگر مخابرات با عنایت ویژه حاکمیتی و گسترش اقتصاد مبتنی بر مشارکت مردمی، به جایگاه اصلی خود بازگردد اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال‌محور در تمام نقاط کشور دگرگون شده و در رشد اقتصادی کشور نیز بسیار مؤثر است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه مخابرات، زیرساخت کلیدی توسعه صنعت و ارتباطات کشور است، یادآور شد: شرایط اقتصادی در دو دهه گذشته موجب شده تا دولت بیشتر به فکر مدیریت هزینه‌ها بوده و از شرکت مهمی مانند مخابرات غافل شود، ولی اکنون لازم است به علت نیاز حیاتی به توسعه کشور، حوزه مخابرات و به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان ارتباطی، در اولویت توجه دولت قرار گیرند.

 

اهمیت مدیریت زمان در اجرای طرح‌ها

 

مهندس فیضی، مدیر عامل فناپ‌تلکام نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تأکید بر مدیریت زمان در اجرای طرح‌ها تصریح کرد: این تفاهم‌نامه، گامی مهم در راستای بهبود زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش کیفیت خدمات مخابراتی است و به توسعه پایدار و رشد اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

 

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ما و شرکت مخابرات، می‌تواند خدمات بسیار مناسب‌تری را به جامعه عرضه کند.

 

مدیر عامل فناپ‌تلکام با اشاره به ضرورت توسعه و پایداری ارتباطی در کشور گفت: این همکاری، نه‌تنها به توسعه شبکه امن مخابراتی کمک می‌کند بلکه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو شرکت، موجب درآمدزایی بسیار مناسبی خواهد شد.

 

اجرای تفاهم‌نامه همکاری در بُعد شبکه و تجاری

 

دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به لزوم شفاف‌سازی و دقت در فعالیت‌های حوزه ارتباطات گفت: دو بُعد کلان شبکه و تجاری در این تفاهم‌نامه دیده شده و زمینه‌های همکاری مشترک بین طرفین، شناسایی و احصاء گردیده است.

 

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت در حال حاضر وارد عرصه‌های جدید فناوری شده و به حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری ورود پیدا کرده و تفاهم‌نامه امروز هم در این راستا اجرایی می‌شود.

 

وی گفت: امید است این تفاهم‌نامه بتواند دستاوردهای نوآورانه‌ای را ارائه کند چرا که در عصر حاضرنخستین تفاهم‌نامه شرکت مخابرات با فناپ‌تلکام امضا شد.

 

نخستین تفاهم‌نامه مخابرات با یک اپراتور برای ارائه خدمات باکیفیت

 

مهندس سید علی ملک‌جعفریان، مدیر منطقه مخابرات تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این نخستین تفاهم‌نامه شرکت مخابرات با یک اپراتور دیگر است گفت: باظرفیت‌های مناسبی که در دو مجموعه وجود دارد، هم‌افزایی خوبی صورت می‌گیرد و شاهد خدمات باکیفیت‌تری برای مشتریان خواهیم بود.

 

وی با تأکید بر وجود وابستگی بسیاری از صنایع در کشور به صنعت ارتباطات، تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید جامعه به ارتباطات، این ظرفیت‌ها باید به اشتراک گذاشته شود تا همه از این صنعت منتفع شوند.

 

این تفاهم‌نامه در چارچوب قوانین و مقررات مدنی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی بین شرکت مخابرات ایران و شرکت فناپ‌تلکام منعقد شد و مقرر شد در امضای تفاهم‌نامه‌هایی در دیگربخش‌ها نیز بین دو شرکت تسریع شود.

 

بر اساس این گزارش، شرکت مخابرات ایران در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم و با هدف جلب نظر مشتریان در تهران، با دیگر شرکای جدید نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهد کرد.

 

تفاهم‌نامه اخیر، موجب دسترسی شرکت فناپ‌تلکام به امکانات زیرساختی مخابرات ایران شده و به‌زودی، محصول نهائی با کیفیت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.