×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 41 خبر
ایجاد تحول در صحن آستان مقدس نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع)

 

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: شهرداری منطقه۹ همواره تعاملی خوبی با تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله و زید که از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند، داشته است.

وی افزود: احیای فضاهای مذهبی همواره از جمله موارد اولویت دار مجموعه شهری بوده است که گواه آن ساخت گنبد حرم مطهر مزار شهدای گمنام بوستان کوکب در منطقه۹ و ایجاد فضای معنوی می‌باشد که با استقبال شهروندان همراه بود.

مرتضوی بیان کرد: در گذشته شهرداری منطقه۹ نسبت به اجرای طرح توسعه آستان مقدس امامزاده عبدالله و زید علیهم السلام و افزایش فضای این مکان مقدس جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اقدام کرده بود.

 

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: برگزاری مناسبت‌های ویژه در صحن مقدس امامزاده عبدالله و زید علیهم السلام که به مثابه یک پایگاه مذهبی می‌باشند، تاثیرات شگرفی در حوزه اجتماعی و فرهنگی بر جای می‌گذارد.

 

این مسئول تاکید کرد که مجموعه شهری در منطقه ۹ تمام توان خود را به کار گرفته است تا آستان مقدس امامزاده عبدالله و زید علیهم السلام را با ایجاد تحول در بافت شهری محله امام زاده عبدالله و اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی، تبدیل به قطب مذهبی قسمت غربی شهر تهران نماید.

 

در ادامه مجید غفوری روزبهانی دستیار شهردار تهران و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران گفت: اعتقاد ویژه مردم به حضرت ابوالفضل العباس(ع) می‌طلبد تا توجه ویژه‌ای به امامزادگان عبدالله و زید علیهم السلام که از نوادگان این بزرگوار می‌باشند داشته باشیم.

 

وی افزود: این مکان مقدس پتانسیل بالقوه بسیار بالایی دارد و می‌بایست احیا شده و به فعلیت درآید و نه تنها در سطح محله و منطقه۹ که در سطح شهر تهران می‌بایست بیشتر معرفی و شناخته شود.

 

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران تاکید کرد: در اولین گام می‌بایست یک طرح جامع که یک برنامه بلند مدت است با کمک مهندسین مشاور خبره برای امامزادگان عبدالله و زید علیهم السلام مصوب کرد؛ چرا که این فضای معنوی ظرفیت و پتانسیل مادی و معنوی بالایی دارد که می‌تواند در فضای اجتماعی موثر واقع شده و نقش فرهنگی بالایی را ایفا کند و همچنین به مجموعه شهری نیز کمک نماید.

 

غفوری در خاتمه افزود: همچنین می‌بایست به جلوه های ظاهری اماکن مقدس از جمله امامزادگان و مساجد توجه ویژه داشت؛ چرا که این جذابیت بصری باعث جذب مردم به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرایی در این فضاهای معنوی می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.